17 juni 2009


t a k  ö v e r  h u v u d e t






Om två dagar är det midsommarafton, för mig är det den vackraste tiden på hela året! Så svenskt och så mycket Dalarna man kan komma :-) Midsommar i Dalarna är verkligen det bästa! Kyrkbåtar, Spelmän, Folkdräkt, Fiol...

Vädret är väl det enda som kan förstöra stämningen lite och det brukar ju vara lite ostadigt på midsommar och komma några skurar. Nu på morgonen hörde jag väderrapporten för fredag och det verkar inte bättre än att det ska bli mulet och regnigt.

Men vädret ska inte förstöra min midsommar utan det gäller att gardera sig med filtar, varma tröjor och tak över huvudet. I vårt fall så får det bli stora parasoller, för något tak över verandan har vi ju inte. Och ute MÅSTE man ju bara sitta, även om det ska hackas tänder :)

Jag hittade i alla fall dessa bilder i min lilla mapp som vore perfekta ställen för en midsommarfest och där man dessutom skulle ha tak över huvudet.




Inga kommentarer: