26 juni 2009


j o r d g u b b a r 





bilder från Martha Stewart

Fredag 26 juni, jisses vad tiden går fort. Fick se att Michael Jackson gått bort inatt, kanske inte var hans största fan men han har gjort många bra låtar och var en suverän artist när han var på topp. R.I.P.

Nu till ngt helt annat. Jag är galet förtjust i jordgubbar, och äter det gärna året om. I år har jag nog konsumerat mer än vanligt och det är lika gott varje gång :-) 

Funkar i frukostyoghurten, till glass, grädde, mjölk, tårta, saft, drink och kan ju doppas i mörk eller ljus choklad eller varför inte plocka dem direkt i landet eller ur asken. Jordgubbar is the shit ;-)

Värmen fortsätter och solen gassade tidigt imorse, lovely! Verkar bli en strålande fredag! Jag ska uträtta det som måste göras och sen tänkte jag försöka få det överstökat så fort som möjligt så att jag resten av dagen kan njuta av sol och kanske ett dopp?

Inga direkta planer för helgen, blir nog jobb men ska försöka hålla oss borta från sånt så mycket som det bara går. Ska ta hand om min underbara M, som jobbar och sliter på tok för mycket just nu och det märks både på honom och förhållandet. Så i helgen ska vi bara umgås, sola och bada på bryggan, dricka vin och mumsa jordgubbar så klart ;-)

Förresten, har nästan glömt bort våra nyinflyttade getingar. Igår rensade vi rummet på alla sängkläder och sen fick jag en flaska Radar som jag sprutade över hela rummet och sen bommade vi igen dörren. Imorse låg det några på fönsterbrädan som jag dammsugade upp...det återstår och se om denna Radar hjälper, annars blir det att ringa Anticimex.

Hoppas du får en härligt solig fredag! 

Gissar att det blir en hel del folk på uteserveringar i eftermiddag/kväll då det både är löning och grymt skönt väder.

Kram Kram




Inga kommentarer: