18 juni 2009


f ö r b e r e d e l s e r



Bild från Sköna Hem


Idag är vi båda helt lediga och tänkte fixa och dona inför morgondagen. Det är ju alltid en del förberedelser som ska göras och jag måste erkänna att jag tycker sånt är kul. 

Medan M suckar och tycker att jag tar på mig alldeles för mycket ansvar när det gäller laga och bjuda på mat och vara värd så trivs jag med det och tycker det är superskoj!

Ska försöka sätta ihop en meny eller i alla fall en buffé tills imorgon, och vi brukar alltid vilja hinna avnjuta både sill, potatis och nubbe men tycker även att grillning hör midsommar till och jordgubbstårta. Men hur i hela världen ska man ha tid att få i sig allt och hur ska magen orka? :-)

Räknar med lite kaos i butiker och mataffären idag men det är det värt. Bara jag får tag i sillen, potatisen, jordgubbarna och snapsen!

Kram M



Inga kommentarer: