16 juni 2009


f i s k e l y c k a ? 




I fredags kväll följde jag med M för en liten fisketur. Vi packade korgen med kvällens middag som vi tänkte grilla på plats. 
Jag är ju ingen hejare på fiske och heller inte speciellt intresserad men det kan ju alltid vara mysigt vid en sjö tänkte jag trots att det regnat hela dagen.

Jag hittade direkt min plats i ett av de gamla vindskydden och insåg rätt snabbt att jag hade på tok för lite kläder på mig. 
M kastade första kastet och linan gick av...men på andra kastet så nappade det direkt! 

En liten firre som jag mest tyckte synd om så M fick dåligt samvete och kastade tillbaks den igen. Haha jag ligger nog inte i topp när det gäller bästa fiskesällskapet. Regnet började vräka ner och det stormade upp...så efter ca 30 minuter tvingades vi ge upp. Frusna och blöta packade vi hop och åkte hemåt. Väl hemma blev det pizza framför brasan istället. 

Picknicken får vänta tills det blir bättre väder :-)

Idag har i alla fall solen visat sig, jiiiha! Har äntligen planterat mina blommor, storstädat både inne och ute och även gjort klart mitt insynsskydd till badrummet, fick ett fint spetstyg av svärmor. 

Igår hade jag en riktig marathondag förresten, var uppe med tuppen och gjorde några ärenden, sen hamnade jag i missionshuset för att tvätta lite. Väl där blev min längtan efter renovering för stor så jag gav mig på de gamla spegeldörrarna, grundmålade, slipade och spacklade. Spacklade även badrummet nere och grundmålade väggarna. Snart är den hemska gröna färgen ett minne blott :-) Kanske hinner måla en omgång till ikväll om jag har tur.

Kram Kram


Inga kommentarer: