23 juni 2009


s o m m a r 



bild från Country Living

ÄNTLIGEN är sommarvärmen tillbaka igen! Visst är det härligt? Energin är tillbaka och dagarna har alldeles för få timmar.

Solen skiner, fåglarna kvittrar, gräset växer, blommorna blommar, barnen badar, kvällarna är ljusa, sommarklänningen åker på, solbrännan börjar ta sig och jag äter jordgubbar som aldrig förr :-) I löve sommar och sol! 

Har hunnit njuta lite av solen idag men fick snabbt packa ihop och bege mig iväg på ett kundmöte. Inte direkt planerat men vad gör man inte för jobb. Jag sa tidigare att det lät spännande och det kan man minst sagt säga att det var men både jag och M fick nog en smärre chock när vi kom på plats. VILKET STÄLLE! Fantastiskt på många sätt men samtidigt ett ogreppbart projekt. Efter några timmars rundvandring och titt så kände vi oss båda ganska så fullmatade med intryck och information. Ska smälta alla intryck, fundera över uppdraget och så får vi se...

Idag har jag även funderat och skissat lite på rummen på bottenplan i missionshuset. Vi är lite sugna på att röja upp där och skapa några funktionella rum. Det kommer nog att bli 2 sovrum och ett litet, provisoriskt kök med matplats. Det finns en tanke att ev kunna hyra ut detta under sommaren och semesterveckorna, då turisterna besöker lilla Rättvik. Men vi får se hur mkt som hinns med, vi har ju fortfarande övervåningen att tampas med och en hyresgäst som väntar på att få flytta in där...

Jag är sjukt sugen på att sätta igång med rödfärgsmålning snart och fix ute på gården där. Vill plantera blommor så att huset blir lite mer ombonat. Vill ha blomlådor vid fönstren, men vet inte om jag ska köpa eller om vi har tid att göra egna. Fick även veta av M idag att vi fått 4 st gamla, vackra pardörrar som bör passa någonstans i vårt maffiga hus. 

Förresten, OM vi tidigare känt att vårt missionshus varit stort och att det är ett evighetsprojekt så försvann den känslan rätt snabbt idag då vi fick se kundens hus. Helt plötsligt så kände jag att vårt hus blev pluttigt och ganska så lagomt :-)

Imorgon vill jag fortsätta måla om badrummet. Men först kommer mina vänner E & E på besök!

Nu är det nog hög tid att släcka och krypa ner.

Kram


Inga kommentarer: