25 juni 2009


H J Ä L P  H J Ä L P




Upptäckte nyss att vi fått getinginvasion i vårt sovrum! USCH, ryser i hela kroppen. Getingar är bland det värsta jag vet och nu har de till och med flyttat in. 

Tyckte det surrade lite väl mycket på övervåningen så knallade upp och såg hela vårt sovrumsfönster vara invaderat av getingar. Sprang snabbt ner igen och försökte tänka ut en plan :-) 

Sprang upp igen och kastade upp båda fönstren så att alla getingar flög ut. Stängde igen dörren och återvända 1 timme senare...LIKA många getingar igen. Nu tog jag dammsugaren och sög upp allihopa...men det verkar fyllas på hela tiden :-(

FY vad gör man??? 

Antar att jag måste iväg och köpa radar och spruta i vårt sovrum eller så måste någon (INTE JAG) ge sig ut och leta på det där satans getingboet. Måste även täta alla små hål, springor och gluggar så att inget djur tar sig in. 

Huuuuhu, vilken tur att jag upptäckte det nu och inte inatt! och tur att vi har ett extra sovrum som vi får bädda i inatt.

Tacksam för alla råd & tips jag kan få för att få bort de små äckliga krypen!

Maria

Inga kommentarer: