01 mars 2009


vintervy, vasalopp & mars







vilken vinter vi har i år! kan inte minnas senast jag upplevde så mycket snö som i år. makalöst vitt och vackert ute och härligt för alla barn som haft sportlov denna vecka, kan det bli bättre? 

det är så himla fint när solen skiner och snön bara glittrar och vi har ju förmånen att ha vårt eget lilla båthus och plats vid siljan. perfekt för sol, fiske, promenader och grilla korv.

haft en härlig och skön helg med mycket vila och börjar faktiskt känna mig piggare.

kanske är det tack vare de små huttarna whisky jag tvingat i mig? eller mitt goda gröna, ekologiska chai-te med massa honung? 

oavsett så känns det underbart att snart vara på benen igen, har verkligen längtat efter energi och ork. blir jag helt kry nu så väntar en hel del lättare träning i veckan och olika projekt, ser fram emot det!

imorse bänkade vi oss i tv-soffan framför vasaloppet, med banan & jordgubbssmoothie och goda mackor gjorda på ett mörkt bröd med honung, russin och nötter i. perfekt start på dagen! nästa år har min M bestämt sig för att åka, ska bli roligt att se!

har ägnat resten av dagen åt att måla karmar och foder till alla fönster och dörrar på övervåningen i missionshuset. oj vad fint det blir!

vi började även planera för kommande projekt som blir isolering och nytt tak i den blivande hallen och en massa funderingar kring det lilla badrum som ska skapas, helt galet egentligen, för ytan är nog inte mer än 4 kvadrat och har snedtak, så lägsta höjd är 1,20. blir ingen lätt uppgift att klämma in både dusch, handfat, tvättmaskin och wc, men på något sätt ska det gå. måste bara klura hur...

ja just det, igår anmälde jag mig äntligen till utbildningen som jag gått och längtat efter! så nu ska jag bli inredningskonsult på "riktigt".

oj vad mkt text det blev, verkar som om min ork kommit tillbaka :-)

kram M




1 kommentar:

Om mig sa...

Vilken utbildning är det??? Tror du att jag skulle kunna bli det också?? Vill så gärna syssla med inredning. Skulle vara kul att få se fler bilder på missions huset. Helgen var bra, Rickard har fått nytt jobb så det har vi firat. Emelie var på kalas och hade det jätte roligt. Kram Linda