13 mars 2009


fredagsmys




ja då var det fredag igen då, gud så skönt! idag har jag ägnat dagen åt storstädning härhemma, det behövdes verkligen trots att jag småstädar var och varannan dag. 

Finns det något bättre än att komma hem till ett rent och fint hem en fredag och bara njuta? 

till middag ikväll blev det chrevrélax med sallad och ett gott vitt vin. kändes lite somrigt! nu tänkte jag krypa upp i soffan med glaset, nya numret av lantliv som kom med posten idag och sen zappa mellan "så ska det låta" & "let's dance". 

sambon valde soffan hos sina föräldrar och hockeymatch framför mitt sällskap ikväll så jag är gräsänka några timmar, känns lite lyxigt. fattar dock inte hur han kunde göra ett så tokigt val bara :)

imorgon väntar lite storhandling på ica maxi, behöver lite mat och dricka för kvällens middag med goda vänner och melodifestivalen! ska bli superskoj! undrar vem som vinner? vem håller du på?

hmm...jag hoppas verkligen inte att caroline af ugglas går och vinner. mina favoriter är nog alcazar, men sarah dawn finers låt växer ju mer man hör den. ja vi får väl se hur svenska folket röstar imorgon.

ha en mysig fredagkväll!

kram M

3 kommentarer:

Vitt och Blått sa...

Vilken mysig blogg du har! Ska läsa lite mer när inte klockan är så mycket som nu! :) Vill önska en trevlig helg - kram E

Barn & Inredning sa...

Vilken underbart vardagsrum....precis i min smak :)

Jo jag har inte bestämt mig än vem jag håller på i melodifestivalen...finns många bra. Man ska ju tänka på vilken som passar bäst in att skicka vidare ....

ha en fin lördags kväll med dina vänner.

Kram Malin

Lilla huset på prärien sa...

Ja - det är det jag eftersträvar var eviga fredag och jag lär mig aldrig. Försöker göra fint o plocka undan och ha rena barn och ge dem mat och gå ut med hunden och vara ren själv. Asch, det går bara inte... fast du ser ut att ha det väldans fint!

Kram Jenny