26 februari 2009



vill bli frisk



                                                                     foto: country living

förkylningen verkar vilja hålla sig kvar någon dag till, men imorse kände jag mig lite piggare.
 
händer inte mycket härhemma så det blir inga bilder härifrån, utan det får bli en enkel, vit sängbild att vila ögonen på. typ det enda jag orkar med just nu...

men jag har varit duktig och skottat bort all snö som damp ner i natt, puh! kändes att kroppen inte hade så mycket krafter och stundtals hade jag lust att slänga mig i en snödriva och göra snöänglar istället :-)

sen gjorde jag ett efterlängtat besök hos min duktiga frisör Anna. som alltid blev slutresultatet blont men denna gång med lite mörkare slingor. jag känner mig helnöjd!

även hunnit med ett besök hos revisorn för månadens bokföring, men fick åka hem med lite bakläxa. tack gode gud, att jag slipper ha hand om alla dessa papper & siffror. 
det är guld värt att ha ett proffs till hjälp.

var på mataffären och inhandlade kvällens middag, det blir hemmagjord dinkelpizza
när jag ändå var i farten så inhandlade jag lite "tycka synd om mig själv" grejer oxå. nya numret av plaza kvinna och en påse med naturgodis! 

det måste väl ändå vara bra med lite sötsaker när man är sjuk? :-) gi-maten återvänder till mitt liv så snart jag är kry igen.

eftersom jag även har två stycken hårbollar härhemma så fick de räkor + godis när jag kom hem! 

måtte jag bli friskare och piggare tills imorgon bitti, då ska jag vara lite barnvakt åt M:s söta kusinbarn.

trevlig torsdagkväll!

kram M




1 kommentar:

Om mig sa...

stackars dig, jobbigt när förkylningen inte vill ge med sig...det är äntligen fredag! Så himla skönt, denna veckan har varit så lååååång. Imorgon ska Emelie på sitt första riktiga "dagis kompis" kalas, ska bli kul. Idag skrev Rickard på för sitt nya jobb! Så nu måste vi ut och leta ny bil eftersom vi har en leasing bil...annars rullar allt på som vanligt. Vill ständigt köpa nya saker hem och så..haha. Skulle behöva gå till frisören jag med men det får bli nästa månad. Ha en bra helg! kram linda