11 mars 2009


studiedax





brrrrr för vintern! vi hade minusgrader i morse och snöflingorna bara fortsätter dala ner utanför fönstret. man inser rätt snabbt att det nog dröjer innan våren anländer på riktigt.

man får kämpa lite extra för att hitta den där inspirationen, motivationen och idéerna som det i vanliga fall inte brukar finnas någon hejd på. 

köpa hem vårblommor, plantera lite vårlökar, kika på sommar och semesterkort eller bläddra i vårinspirerande inredning och modemagasin. 

häromdagen kom en hel del av min inspiration och motivation tillbaka då ett litet
välkomstpaket anlände från skolan, eller litet och litet, paketet med linjaler, vinklar, pennor var rätt stort och första lektionen var på 53 sidor. 

istället för att bli avskräckt blev jag nog mest bara glad och motiverad, det känns verkligen RÄTT och jag tror jag kommer lära mig mycket.

nu är det bara att sätta igång! här ska mätas, ritas, skissas...


kram M



1 kommentar:

Om mig sa...

Lycka till med kursen. Här är det snö och slaskigt, vill också att våren ska komma. IKEA har börjat med utemöblerna, känns lite konstigt att gå och titta på parasol när snön ligger vit utanför. Idag ska jag och Emelie åka och titta lite på nya tapeter. Hon är just nu inne i prinsess stadiet så det lär bli mkt rosa...haha. kram