20 mars 2009


fredag & vårdagjämning




härligt med fredag idag! har laddat upp med två glas kaffe nu på morgonen och tänkte dyka ner i mina inredningsuppgifter. 

idag är det oxå vårdagjämning, låter ju ljuvligt men måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad det innebär. var tvungen att googla och hittade några förklaringar, som jag inte tänkte dra här :)

det börjar närma sig påsk, håller tummarna för sol och vårväder. annars brukar min påsk innehålla god mat, ris och påskägg. kikar just nu på lite inspirationsbilder på påskpynt, finns såå mycket fint bara man har lite fantasi.

helgen känns ganska fullbokad, ikväll blir det nog en lugn fredagkväll, imorgon ska det köras byggmaterial på en skoter över isen och fällas träd (för vår TV-bild) och på söndag blir det renovering, kolla in "morfars" nya lägenhet och vi ska även ha visning på vårt lägenhet/renoveringsobjekt som så småningom ska hyras ut.

annars är det skidspelen i falun hela helgen, hinner nog tyvärr inte dit något. brukar annars vara mysigt och mycket folk. ska även inhandla löparkläder ihelgen så att mina "joggingrutiner" kommer igång igen.

kram M



Inga kommentarer: