18 mars 2009


vårsolen är äntligen här




åh vad härligt med solsken redan när man vaknar tidigt i ottan, var redan uppe på benen vid 06.00 imorse och redan då lyste solen genom fönstren! underbart! synd bara att fönstren är så skitiga, behöver verkligen putsas. 

visst känns det uppiggande och glädjande att våren börjar komma och snön sakta smälter bort. det är så välbehövligt för kropp, knopp och själ. 

veckan startade med en härlig supermåndag. eller ja, först hade vi en tv-installatör här på morgonen som skulle fixa vår digital-tv men det visade sig ganska snart att det inte gick, eftersom vi har alldeles för mkt skog. så enda chansen att få in dessa sablans kanaler är att fälla några träd och ringa hit karln igen. suck, jag som knappt ser på tv.

sen kom M hit och hälsade på, vi tog en fika å mötte sen upp fler för promenad på långbryggan och lek ute med vänner och barn. sen en fräsch och god lunch på fina sjövillan. sen hamnade vi framför brasan med en kopp kaffe och jag fick hålla lilla söta Alice i famnen, drygt 5 veckor gammal. såå söt.

sen blev det fika igen med M & J och sen hälsade jag på svärmor, M:s kusin och kusinbarn. blev bjuden på middag och sen visade vi dem vårt fina missionshus

igår var det kanske inte en lika bra dag, men även solen har ju sina fläckar ;)

idag är det åter på topp och jag ska fortsätta mitt arbete med inredningsuppgifterna.
har faktiskt kommit en liten bit påväg och det känns superskoj hittills! det gör dock liiiiite ont i mig att tvingas klippa i mina fina inredningstidningar, som jag sparar på! 

nu är alla "måsten" och samtal ringa för idag och nu ska jag njuta lite av det fina vädret!

ikväll ska vi kolla på ett nytt uppdrag/projekt och sedan blir det grabbkväll härhemma med TV-spel. hmmm...vet inte om man ska hålla sig hemma eller rymma bort? måste erkänna att även jag fått blodad tand av Tigers golfspel på Playstation 3. skapat min alldeles egna "spelare" till och med :)

kanske spöar skiten ut grabbarna ikväll? hihi


en skön onsdag till dig!


kram M

Inga kommentarer: