05 mars 2009


underbara kaffe 






vad vore morgonen utan kaffe? 

jag hade nog aldrig vaknat till liv utan ett par koppar varje morgon och det brukar ju bli flera under dagen. dricker alltid mitt kaffe svart...

och finns det något bättre än kaffedoft? att sticka ner näsan i en nyöppnad påse med kaffebönor? eller doften när man brygger sitt kaffe hemma?

hemma hos mig är det bryggkaffe som gäller just nu och har hittat mitt favoritkaffe som funkar utmärkt som just vardagskaffe. Zoegas Mezzo!  




men måste erkänna att jag kan få riktig längtan efter espressobönor och en riktig espressomaskin.

under min tid hos underbara Kaffeknappen så fördjupades helt klart intresset, kunskapen och kravet på kaffet. och tror nog att jag blivit lite bortskämd, så någon gång ska här en riktig espressomaskin införskaffas.

blev kär i den underbara maskinen på bilden ascaso dream från bagaren och kocken. just nu har de ett erbjudande på den + medföljande kaffekvarn för 7995 :-. 

känns ju inte som om det är något man går och köper sig varje dag, och kaffemaskiner är oftast rätt dyra. 

men hittar man en som gör underbart gott kaffe och som dessutom är snygg så gör den ju skäl för pengarna.

hur dricker du ditt kaffe? och vad föredrar du? 


skön torsdag!


kram M




Inga kommentarer: