09 mars 2009


lång väntan på vårtecken




när kommer den efterlängtade våren? åååååååh vad jag längtar!

finns inga ord för hur trött jag är på all snö och vinter. igår var det ett riktigt skitväder hela dagen med snöstorm och man ville inte ens sätta sin fot utomhus. 

idag har solen lyst och det droppar från taken så något bättre än gårdagen. men vet att mer snö väntar senare i veckan. 

ibland undrar man varför man valt att bosätta sig i ett land där vinter och kyla dominerar största delen av året? varför man valt att bo i den norra delen av vårt långa land? speciellt en sån som jag, som dyrkar sol, sommar och värme!

idag är jag som en sovande björn, ögonen vill liksom inte riktigt vakna till liv och känner bristen av energi. men sen är det ju måndag oxå.

behöver nog lapa i mig lite sol och chocka kroppen med lite träning kanske? åtminstone får det bli en powerwalk innan kvällens renovering. 

för även om våren och sommaren känns långt borta så kommer den ju förr eller senare och då gäller det att vara i den där "toppformen" som man alltid lovar sig själv runt nyår :)

ha en skön måndagkväll!

kram M


Inga kommentarer: