28 februari 2010


MARIA-DAGEN



bild från Homes and Gardens

Hej sköna Söndag!

Idag är det den 28 februari och jag och alla andra som heter Maria har namnsdag idag! Grattis till oss!

Vilken skön känsla att säga hej då till februari och säga hej till en ny månad och komma en dag närmare våren!

Har jobbat idag, lugnt men fått en hel del gjort och mycket sålt :-) Däremot ingen vidare dag att köra bil i. Milslånga bilköer då alla verkar passera Mora, det är Vasaloppsvecka, Sportlovsvecka och stugbytardagar i Sälen vilket för med sig mycket trafik. Dessutom har det snöat både igår och imorse så vägarna var inte dem bästa imorse. Som tur var hade jag sällskap av min vän C i bilen till jobbet.

På tal om bil, igår kväll skulle jag köra hem C och visste redan innan att jag hittade väldigt dåligt i området och har ju inte det bästa lokalsinnet. Dessutom lyssnade jag knappt när hon försökte förklara hur jag skulle köra tillbaka för att ta mig hem igen. Det hela slutade med att jag tog höger istället för vänster och hamnade HELT galet, mitt ute i skogarna. Körde fast några gånger, irrade omkring och ringde några gånger och skrek hysteriskt på kära M som inte alls förstod vart jag var någonstans :-) . Kom efter många om och men hem välbehållna, både bilen och jag. Efteråt visste man inte om man skulle skratta eller gråta över mitt extremt dåliga lokalsinne ;-)

Jag skyller nog mest på bilen, och önskar mig en ny snart. En som är skapt för vargavintrar häruppe i Dalarna! Och som gärna har GPS ;-)

Nåja, efter jobbet idag så tog jag en titt förbi missionshuset där M hunnit spendera några timmar ihelgen. Det hade kommit lite lister på plats och annat fix. Det blir superfint! I veckan väntar vi leverans på alla badrumsgrejer! Spännande!

M har varit hemma och skottat av snön från hustaket idag, och vi är medvetna om att taket är riktigt dåligt, men fick en varningslampa idag att det är riktigt illa med risk för vattenläcka och fuktskador när snön börjar smälta på taket :-( Så det är dags för takomläggning till våren.

Usch vill inte ens tänka på det, vilka projekt vi har framför oss. Som både stjäl tid och pengar.

Tagit "ledigt" i morgon från ena jobbet, för att istället jobba åt mig själv och företaget och även tisdagen är "ledig" och ska tillbringas ute hos kund. Lovar att visa bilder därifrån snart, det blir såååå fint och de verkar jättenöjda!

Nu är det sängdags, har ätit GI-lasange till middag och kollat in 5 milen på skidor, där svensken tog OS-brons! Nu kollar M OS-finalen i hockey mellan USA-Kanada och jag smög iväg hit :-) Men nu börjar ögonlocken falla ihop...

Hade gärna krupit ner i den fina sängen på bilden ovan... Zzzzzzzzzzzzzzzzz


God Natt!

Kram M

Inga kommentarer: