02 februari 2010



FÄRGKLICK




Bilder lånade från Hemmakanalen.se. Kvällens avsnitt av Bygglov



Satt nyss och kollade in kvällens avsnitt av Bygglov på TV4, vilket renoveringsobjekt och vilket hus! Där ligger till och med vi i lä ;-) Man kan ju undra vad de ska göra med alla rum och ytor. Men samtidigt fanns där hur mycket potential som helst. Kul att det finns flera som köper gamla, stora hus och vågar tro och satsa. För det kan ju bli riktigt, riktigt bra!

Det som var mest kul att se var tapeten som inredaren Mirja valde till hela trapphuset, den blommiga och färgglada tapeten kommer från Boråstapeters kollektion "Anno 1905" och känns riktigt retro. Otippat nog så har jag faktiskt gått och spanat på den en längre tid och varit lite sugen på att tapetsera med den i vårt missionshus, men eftersom det egentligen inte riktigt är min smak så har jag under tiden letat andra alternativ. MEN vi får väl se, det kanske får bli den ändå tillslut. Tycker att den gör sig fint mot allt det vita.

Har även hittat massor av andra fina tapeter, så det är inte helt lätt att välja. Det konstiga är att när jag ska välja, tycka och tänka åt andra så faller det mesta sig helt naturligt MEN när det gäller en själv och sitt egna hem så blir man genast mycket veligare och kräsnare. Förstår inte varför...

Toksugen på att skaffa lite nytt till hemmet snart, det är nästan så att det måste bli en tur till IKEA snart...kanske till helgen?

Annars har jag de senaste dagarna känt mig HELT slut i kroppen. Jag är bara sååååå trött hela tiden. Lägger mig alldeles för sent, sover dåligt, har ständigt ryckningar i ögonlocken och ingen ork för träning. Hmmm...därför fick det bli lite karamellkungen ikväll. INTE bra. Behöver verkligen komma igång med träningen nu, inför beach 2010 ;-) Måste boka den där solresan och ha den som mål för att komma i toppform!

Det är i alla fall riktigt riktigt skönt att både mornarna och kvällarna redan har blivit mycket ljusare! Härligt!!!

Imorgon ska jag gå in och snicksnacka lite med ticket gällande resan. Det lutar åt Kreta och ett jättefint hotell på den östra delen av ön. Det enda som oroar mig lite är om det verkligen är varmt i luften och i vattnet i mitten av maj!? Någon som varit där och vet hur det är???

Nu är det dags att natta mig själv, klockan har redan tickat iväg. Spikmattan och några bra tidningar får göra mig sällskap till sängen!

God Natt!

1 kommentar:

Linda Jö sa...

Kreta - vad mysigt!
Grekland i allmänhet är väl varmt då(?) men i havet tror jag däremot att det kan vara kallt...
Men fråga resebyrån, de borde ha koll.
Tror inte det är nån törre skillnad på öarna där iaf.
KRAM
p.s saknar dig