16 februari 2010


SEMLANS DAG



Bild lånad från Expressen


Idag är det Fettisdagen! Har du ätit någon semla än? Passa på vettja, det är ju bland det godaste som finns!

Själv så älskar jag semlor och tidigare år har jag hunnit äta rätt många innan självaste Fettisdagen kommit. Men i år har jag hittills inte ätit en enda och tänker inte göra det heller!

Det blir lite tufft att stå över men vill man bli fin så får man lida lite pin ;-) För nu ska jag stenhårt satsa på bättre kost, mer motion och sundare livsstil och i den satsningen finns inte semlor med! Beach 2010 börjar ju närma sig ;-)

Har en "ledig dag" idag, ägnat hela förmiddagen åt städning. Det behövdes verkligen & det är en sån härlig känsla när allt är skurat, torkat, dammat och RENT. Det luktar så gott och man trivs hemma igen!

Nu återstår lite annat praktiskt att göra, b la ta hand om lite tvätt, göra lite pappersarbete, planera lite mat och sen får vi se! Så himla skönt att ha några timmar obokade. Kanske rentav hinner ta en promenad!

Ikväll ska vi kanske kolla på lite tapeter och badrumstillbehör till missionshuset! Roligt! Saknar renoveringen där, det är så sällan jag får tid att vara på plats. M och svärfar har gjort det mesta där den senaste tiden; bättrat på målningen, fogat, börjat sätta badrumsdörr...

Ska även hyra maskin för att slipa betonggolvet nere i hallen, hoppas att resultatet blir bra så att vi sedan kan fortsätta vidare med tapeter och trapphuset :-)

Nu...tebax till lite fix & trix!

Ha en smarrig Fettisdag!

Kram M

Inga kommentarer: