01 januari 2010


V Ä L K O M M E N 2 0 1 0



Nyårsbilder lånade från AFP/Getty Images & Reuters


GOTT NYTT ÅR!

Hoppas årets första dag varit bra även om det inte är så svårtippat att de flesta av oss troligtvis varit rätt så trötta & kanske lite slitna idag, men med ALL rätt eftersom vi tagit farväl av 2009 och firat in 2010!

100101, 01/01/10, 010110, 2010-01-01....ja hur man än skriver dagens datum så ser det rätt märkligt ut men riktigt skoj med ett helt nytt år, ett nytt kapitel med många möjligheter!

Hittade dessa härliga nyårsbilder på nätet från nyårsfirandet i Sydney samt i Hong Kong, maffigt! Säkert en upplevelse att vara där på plats och se alla fyrverkerier och ljusshower.

Vi firade in det nya året i mindre skala tillsammans med familjen, god mat, gott sällskap & lagomt på alla sätt och vis. Precis så som vi ville ha det!

Vi lagade middagen tillsammans, åt goda snittar till förrätt, oxfilé, mandelpotatispuré och rödvinsås till varmrätt och en chokladfudgetårta med hallongrädde och jordgubbar till dessert. Gott & Lyckat!

Det känns riktigt skönt att må bra idag och slippa slicka såren efter en vild partykväll. För mig väntar även jobbhelg, så jag hade nog aldrig pallat med om jag hade varit för sliten idag.

Hur var ditt firande? Gav du några nyårslöften?

Vi hann aldrig med några löften men vet ju redan att jag ska ge konditionen och kroppen en rejäl knuff så att jag kommer in på rätt spår igen och kommer i form till beach 2010 ;-) Motion, bra kost och ett sunt leverne ska ge mig massor med energi.

Nu är sängen nybäddad med nytvättade lakan, dags att släcka lampan och sussa. Känner att ögonen börjar bli till små, små streck. Det måste vara sviterna från nyårsfirandet ;-)

Som sagt, imorgon väntar jobb. Ny dag, Nytt År, Nya Tag!!!


Kram M

Inga kommentarer: