05 januari 2010


AVATAR




Hej!

Tisdag 5 januari 2010 och vecka 1 och Trettondagsafton. Härligt att börja om på ny kula! Månad 1, vecka 1 = perfekt!
och en KALL tisdag är det, mätaren visar -22 grader här idag. Brrrr!

Idag har jag en ledig dag och det känns väldigt lyxigt! Faktiskt så känns det som om det var evigheter sen jag var "riktigt" ledig. Så idag ska jag försöka njuuuuta och även göra lite nytta så klart. Städa bort julen kanske?

Hade helst av allt sovit mååånga timmar till, men har ju aldrig ro i kroppen för att göra det.

Idag har vi äntligen plattsättaren på plats i missionshuset som ska sätta klinker och kakel i badrummet! Så skönt att han är igång igen efter all ledighet! Väntar med spänning på resultatet! Ikväll kan man säkert se hur det kommer att bli...

Ikväll är vi bjudna på middag på en restaurang i Falun för att fira mina föräldrars 20-åriga bröllopsdag, som var den 29:e december! Det ska både bli gott och trevligt så det ser vi fram emot! Innan tänkte vi hinna med en sväng på stan och jag ska hämta lite resekataloger så vi kan hitta vårens resa!

Imorgon är det trettondagen och röd dag! Inget inplanerat, men det är inga problem att fylla dagen med saker att göra :-) Långpromenad, genomgång och planering med M och kanske lite renovering.

I söndags efter jobbet så var vi på bio och såg storfilmen AVATAR, följde med S på jobbet och hennes sambo dit. Filmen var 2 timmar och 45 minuter lång men helt klart värt det. Jag tyckte den var riktigt bra, påkostad och maffig att se! Men man bör nog tycka om science fiction, äventyrsfilmer och sagor för att tycka den är bra.

Även om jag inte alls är någon filmälskare och ser varken knappt på TV eller film så är film på bio ett undantag, där har jag inget annat alternativ än att sitta still och ta del av filmen :-)


Hoppas du får en härlig tisdag!

1 kommentar:

Its a house sa...

Tack för dina tips och tankar! Det uppskattas! Nu blev jag nyfiken, du har möjligtvis inga bilder på de där betongliknande plattorna? Det är nämligen ett av våra förslag.

Kram
Karolina