20 januari 2010


VILA & VITAMINER


inspirationsbild från Pottery Barn


Onsdag och ÄNTLIGEN på benen igen! Vilken skillnad och vilken härlig känsla :-)

Idag är det första dagen jag är uppe ur sängen i tid och haft energi hela morgonen till att få lite saker gjorda härhemma, simpla grejer som att ta en dusch, tvätta, diska, plocka ihop...sånt som annars är självklart men som bara blir liggande när man är sjuk.

Har vilat, vilat och åter vilat samt proppat i mig massa frukt och vitaminer. Det gjorde nog susen!

Härlig känsla och jag är SÅ glad att jag känner mig piggare. Det är riktigt, riktigt tråkigt att vara sjuk och att vara hemma med noll energi. Så idag får jag äntligen lite vettigt gjort och i morgon är jag tillbaka på banan igen, på jobbet :-)

Missade med andra ord vår kick-off, var SÅ nära att följa med, men jag gjorde helt klart rätt i att stanna hemma och kurera mig. Ibland måste man lyssna på kroppen och tänka praktiskt.

Har även bokade planer för helgen, Formexmässan och besök hos våra vänner i Västerås. Känner jag mig helt 100 % så åker vi på lördag!

Både jag & M har känt oss vissna i kroppen en längre tid av förkylningarna som avlöser varandra. Därför har det varit noll fokus på renoveringen och badrummet i missionshuset. Tråkigt och nu börjar det klia i fingrarna för att fortsätta. Så nya tag får det bli nästa vecka.

Har även ett kundprojekt där jag ska lägga all fokus och kraft den kommande tiden för att få resultatet så bra som möjligt! Det handlar om möblering, planering, färgsättning, disponering av ytor och annat piff och lull-lull :-)

Ååh vad jag längtar till våren nu! Hoppas att februari går i rasande takt så att vi snart närmar oss mars/april :-) Kolla in den
härliga inspirationsbilden från Pottery Barn, jag tycker den känns fräsch och vårig! Fräscht med den isblå/mintgröna färgen på väggen, snyggt med tavelväggen med belysning och att man plockat in och mjukat upp med korgar och naturmaterial. I like!

Ser fram emot att fyllas med vårinspiration på Formex ihelgen!


Ha en skön onsdag!

Inga kommentarer: