02 januari 2010


EN RIKTIGT KALL START...



bild från Living Etc.



...har årets första dagar bjudit på. Imorse när jag satt i bilen påväg till jobbet så var det SÅ vackert ute. Ett vinterlandskap som kändes hämtat från ett foto. Aaaah!

Såna här dagar är vintern riktigt härlig , älskar ljuset som snön för med sig och har hellre -15 grader och gnistrande kallt än töväder och slask. Längtar bara efter en bättre vinterbil, borde lägga ner mer tid på att hitta den!

På tal om vinter, ÅH vad jag längtar efter vår, sommar & sol. Börjat kolla in resor så att vi kan åka någon gång i maj. MEN det är ju så långt kvar tills dess. Det får väl bli solarieöarna fram tills dess och en fuskbränna! Eftersom jag börjar få en sån stark längtan efter vår så har jag även börjat tröttna på julpyntet så det dröjer nog inte lång tid tills granen och allt juligt åker ut och får ge plats åt lite mer krispiga, fräscha detaljer!

För övrigt...

Så har min lördag spenderats i butiken, blev något förvånad över att det var lika mycket folk idag som tidigare, REA:n verkar locka och folk verkar helt klart ha pengar kvar efter jul & nyårshelgen, vilket vi bara är glada för ;-) MEN har ju så galet mkt att göra med REA-hanteringen och känner att tiden inte riktigt räcker till :-/

Får lägga i en extra växel och hoppas på att jag hinner röja undan mycket imorgon!

Lördag ja, men för mig känns det som en måndag. M hade lagat smarrig middag tills jag kom hem och även om jag är trött så att jag skulle kunna stupa framåt så har jag suttit och jobbat lite framför datorn, druckit ett glas vin och 2 koppar kaffe, så nu håller jag mig vaken och kikar på Robinson.

På tal om trötthet, imorse var jag rejält trött och hade knappt om tid så det hela slutade med att jag krossade vår glaskanna till kaffebryggaren. Skickade iväg M för att köpa en ny idag pga min klantighet. Vi skulle verkligen behöva köpa en RIKTIG kaffebryggare, med tanke på hur mycket kaffe vi dricker. Frågan är bara vilken man ska ha? Vilken är bra? Moccamaster? OBH Nordicas King of Coffee? Melitta? Krups? Vill ju både ha en kaffebryggare och en riktig espressomaskin...men får nog mjukstarta med den första :-)

Vi får se vilken det blir...


Trevlig Lördagkväll!

Inga kommentarer: