14 januari 2010


TORSDAG



Så här har det sett ut på vårt hemmakontor idag.


Hej!

Vilken lyx med ledig torsdag idag, mysdag i myskläder! Har inte ens hunnit ut genom dörren idag.

Dock har den inneburit en halv dags jobb med bokföring. Så jag har sutti på vårt lilla hemmakontor och umgåtts med pärmar, papper och skrivaren i några timmar. Det är sånt som måste göras och det är SÅÅ skönt när det är gjort. Men under tiden blir man lätt lite rastlös, i alla fall jag :-)

Målet är att få mer piff på kontoret inom kort, det ska upp hyllor med förvaring och sen tänkte jag göra något roligt av en fondvägg.

Min kära M kom hem ganska kvickt imorse, först försov han sig rejält, hann varken äta frukost eller få med sig någon mat och var tokförkyld när jag vinkade av honom och det verkar som om förkylningen tagit rejält för nu ligger han nedbäddad härhemma, febrig och förkyld. Vilken tur han har som har mig hemma just idag! :-) Har servat honom med te och mackor på säng och snart ska jag laga laxsoppa till middag! Yummie!

Tänkte passa på att visa några bilder på lilla badrummet i missionshuset och hur resultatet blev nu när plattsättaren är klar. Vi valde släta, vita och matta plattor på väggarna i ett lite större format och valde att placera dem på högkant så att takhöjden upplevs högre än vad den egentligen är. På golvet ville jag ha något som liknande "betong" dvs något rufft och grått. Det blev klinkers i grå granit med lite skiftningar i. Tycker det blev helt ok! Det är ju inte vi själva som ska bo där och i och med att vi valt så klassiska plattor så kommer det att kännas fräscht länge.

Är helnöjd med väggarna, däremot lite skeptisk till golvet, men jag tror att det blir bra när all inredning kommer på plats!





Var faktiskt och köpte badrumsmöbler igår efter jobbet, det blev ett spegelskåp och ett sängbord från Indiskas möbelkollektion. Sängbordet ska alltså få bli en liten badrumskommod. På bilden är det brunt, men vårt är så klart vitt :-)


Vi har tänkt gjuta en liten betongplatta och placera ovanpå kommoden för att få en annan känsla på den och samtidigt bredda den något så att vi får plats med ett handfat. Nu kvarstår jakten på handfat, blandare, dusch, tvättmaskin och belysning. Men sånt är ju bara kul :-)

Nu ska jag "piffa" till mig lite och sätta lite fart med middagen och lite annat fix och måste självklart se om min sjukling härhemma! Svärmor kom hit med en whiskeyflaska tidigare som jag tror vi båda får smutta på ikväll ;-) Vill ju INTE bli sjuk.

Avslutningsvis kommer här en bild på de fantastiskt fina vårblommorna jag fick av M i tisdags när han kom hem efter jobbet! De är verkligen helt underbara och passar perfekt härhemma nu när julen är bortstädad och utbytt mot vårfärger!




Trevlig torsdagkväll!


Inga kommentarer: