26 december 2009



ANNANDAG JUL





Bild från Countryliving




Har tyvärr inte haft en endaste minut över för att logga in på bloggen och önska er en GOD JUL. Så istället så gör jag det nu i efterhand och hoppas att ni alla haft en underbar jul för det har jag haft.

Det är ju fortfarande Annandag Jul, så julen är ju inte riktigt slut än...än finns det gott om julmat kvar ;-)

Min tillvaro innan jul har varit stressig, stressig, stressig. Har nog inte ens hunnit fatta att julen redan passerat. Hela december gick så otroligt fort, som ett enda swisch så är årets underbaraste månad förbi.

Jag jobbade in i det sista och julveckan på jobbet var rolig men intensiv med mycket paketinslagning. Tyvärr hann jag inte med allt det jag ville göra på hemmaplan, missade en hel del av alla förberedelser som jag istället överlät till M. Stackaren fick verkligen slita för att hinna med allt, bocka av alla tusen punkter på min TO DO-lista och förbereda julen.

Mina föräldrar hämtade upp mig efter jobbet den 23:e och tillsammans åkte vi hem till oss, väl på plats så hade M och min bror verkligen fått vår lilla stuga julig och fin. Facklorna brann, fantastiska blommor var inhandlade, kylen var full av julmat, klapparna låg under granen och vi kunde i lugn och ro njuta av uppesittarkväll med pizza & vin :-)

På Julafton åt vi frukost, tog en långpromenad, tittade till missionshuset med mina nyinköpta vita halmkransar. Sen åkte vi hem, förberedde julmiddagen, kikade på Kalle Anka, M:s föräldrar kom och julfirandet var i full gång.

Även om jag inte ser mig som barn längre så fick jag många fina klappar. B l a parfym, jacka, spikmatta, mössa, vantar, presentkort, smycken. Precis vad jag hade önskat mig av tomten! Kvällen blev lagomt sen med kortspel, musik och gott sällskap.

På juldagen åkte mina föräldrar + bror hem och vi begav oss i julfirande nr 2, i vårt missionshus med M:s släkt. Det blev ett lyckat firande med ca 20 personer. Tomte, klappar, mat och härlig stämning. Riktigt, riktigt mysigt.

Igår firade jag & M 8 år tillsammans! Hann inte fira så mycket på tu man hand men däremot tillsammans med gott sällskap.

Idag hade vi strömavbrott hela förmiddagen då det varit snöstorm ute så det blev inte mycket gjort mer än pusta ut och vila. Sen har vi städat både härhemma och i missionshuset, hälsat på M:s föräldrar och våra kissar, hälsat på M:s morfar och fixat hans telefon och TV-kanaler. Packat upp allt härhemma, ätit middag och tagit ett glas vin :-)

Känner mig otroligt nöjd över julen och samtidigt som jag hade velat skruva tillbaka klockan för att hinna njuta mer så är jag ändå glad att den är över. Först idag känns det som om jag haft lite tid att pusta ut, bara vara, göra vardagliga sysslor och återvänt till "verkligheten" ;-)

Ska njuta av vinet, bläddra i nya numret av Lantliv och bara njuta av lite ledighet. Vi får väl se vad morgondagen bjuder på!


Kram!


Inga kommentarer: