18 maj 2009


v i t a  d e t a l j e r



Kannor från Sia
Kruka från Indiska

Måndag den 18 maj bjuder på regn här i Dalarna och det är ingen värme alls ute, bara 9 grader. Sitter och värmer mig med en rykande varm kopp kaffe i en kritvit kaffekopp.

Det är så stilrent, klassiskt och praktiskt med vita detaljer och framförallt vitt porslin. Jag kan verkligen sakna en helt vanlig, enkel servis. Härhemma har vi just nu en salig blandning av olika serviser b l a från Matteus, Nittsjö och Mio. 

De är också otroligt fina och roliga att duka med men man blir lite begränsad. Därför ska jag införskaffa en helt, vanlig vit servis till sommaren! Spelar ingen roll om den kommer från IKEA.

Åter till regnet som strilar ner utanför fönstren :-( Som tur var bjöd gårdagen på både sol och värme och vi spenderade hela dagen vid vår båtplats precis intill Siljan. Vi solade, läste tidningar, bjöd svärföräldrarna på lunch och sen blev det även en tur med båten. Mysigt.

Kvällen innan hamnade vi på schlagerkväll med storbilds-TV och livespelning av självaste Alcazar! Kikade på alla bidrag i Eurovisionfinalen och tyckte nog att Norge och Island hade bäst låtar och framförande. 

Skoj att det sen blev just Norge som kammade hem segern till självaste 17:e maj och allt :-) Alcazar körde några låtar efter 01, kanske lite sent men de var riktigt duktiga på scenen och "stay the night" är en riktig partylåt!

Igår kväll körde vi en riktig rensning i M:s gamla pojkrum där alla våra flyttkartonger bor. Jag lyckades få ihop en hel säck med små och gamla kläder som ska skänkas eller slängas. Samtidigt som man hittar en del pärlor som får åka in i garderoben igen :-) Det bästa av allt var att vi äntligen hittade en gammal CD-rom med Officepaketet, som jag idag lyckats installera i nya datorn. SOM jag har väntat på att ha allting på en och samma plats, detta kommer verkligen att underlätta massor.

Åter till Officepaketet & kaffekoppen!

Kram Maria

Inga kommentarer: