22 maj 2009


s u m m e r t i m e





Bilder lånade  från Villa Collection

Idag bjuds det på härliga sommarbilder och inspiration från Villa Collections nya katalog Summertime, Lets go slow. Nyfiken att se mer? Kika in här

På radion utlovas regn idag men här skiner solen för fullt, ytterdörren står på glänt och fåglarna kvittrar för fullt. Ljuvligt! Morgonen kan inte starta så mycket bättre och så är det fredag idag oxå :-)

Har en riktigt skön morgon med frukost, lite pappersarbete och samtal som ska ringas sen ska jag göra några ärenden på "byn" och hjälpa M lägga lite golv hos en av våra kunder, deras lägenhet totalrenoveras just nu och det blir superfint! Ska även ta med kameran och fota lite "före" och "efter" bilder.

Igår klippte jag gräset vid missionshuset, men jisses vilket strul det var innan hela gräsmattan var klippt. Halvvägs strejkade klipparen och jag fick motvilligt lägga ner hela projektet. Efter inspektion av 3 andra personer så kunde vi slutligen klippa klart gräsmattan mot eftermiddagen. Jag och maskiner går inte riktigt ihop, och det värsta av allt är att de alltid lyckas gå sönder när det inte är ens egna, utan man har BARA lånat. 

Nä nu ska jag ta mitt pick och pack och bege mig iväg, ska även plocka upp ett litet paket från H&M. Hoppas det är ngt snyggt jag beställt, minns inte riktigt vad det kan vara ;-)

Må bäst!

Kram M


2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

FÖre och Efter-bilder gillar jag, så de ser jag fram emot. Skulle ju inte tacka nej till vare sig den hängande "stolen" eller lyktan på den första bilden! Någon som vill skänka en sådan?!.. :-)

Här har också utlovats regn, men istället har solen skinit hela långhelgen!

Om mig sa...

hello, jo vi flyttar för att det är ett nybygge, bergvärme och lägre avgift. Det är ett hus från 1905 som dom bygger om till 3 st lägenheter, vi har köpt lägenheten längst ner som kommer med tomt. Själva lägenheten är lika stor som vårt radhus och det ligger bara ngr meter bort. Ska ta lite kort sen så får du se! Det var liksom inte planerat, helt plötsligt så fanns det bara där. Tycker själv att bilderna blev bra och hoppas verkligen att det kommer många på visningen. Det känns som om vi flyttar precis när vi blivit klara men jag lovar det nya är snäppet bättre....braskamin,golvvärme i hela huset (inga element), 2,78 i takhöjd....super fräscht i badrum och kök...me like alot!! Nu måste vi bara börja packa och det känns inte så kul...det är kul att få läsa vad du har för dig. Du verkar trivas och det går framåt med era projekt. Du har alltid så fina bilder på bloggen....inspirerande. Ha en super bra helg. kram linda