31 maj 2009


M o r s  D a g


Bild: Martha Stewart


Åh vilken härlig pingsthelg och dag idag! Vill aldrig att den ska ta slut, det borde vara förbjudet att packa ihop utomhus och stänga igen dörren nu när det är så ljust ute och kvällarna är alldeles ljumma. 

Sista dagen i maj har bjudit både på Mors dag-firande och en riktig värmebölja, ÄNTLIGEN är sommaren här på riktigt och ingen är lyckligare än jag :-) 

Imorse tog vi med våra familjer till Orsa Björnpark där vi vandrade omkring i drygt 3 timmar och kikade på alla djuren. Såg både björnar, tigrar och isbjörnar. Efter det bjöd vi alla på lunch, Mors Dag-tårta och presenter vid vår båtplats. Solen gassade, Siljan glittrade och har det har redan hunnit bli 19 grader varmt i vattnet. Tyvärr var det ingen som vågade sig på ett dopp men det dröjer nog inte länge innan jag vågar mig i. Alla barn plaskade för fullt i sjön idag...och jag vill ju inte vara sämre ;)

Hoppas du haft en härlig pingsthelg! Någon som varit på bröllop?

Jag är i alla fall riktigt nöjd med min helg, rejält solbränd på kroppen och tokförälskad i sommaren!


Kram M



Inga kommentarer: