11 maj 2009


s l e t t v o l l 





Bilder lånade från Slettvoll

Det norska företaget Slettvoll gör galet snygga möbler och har alltid inspirerande miljöer och inredning. Helt i min smak!
Hade inte haft något emot att inreda mitt hem efter deras koncept och möbler, men det kostar ju tyvärr en slant.

Men en dag kanske mitt hem går i sann Slettvoll-stil...man kan ju alltid drömma :-) och under tiden kopiera så gått det går!
Kolla in deras hemsida här

Helgen var väldigt lyckad, den har bjudit på 2 kvällar med grillning, den sista i sällskap av G, C och andra vänner i stan. G har varit på besök och det har varit supertrevligt. Kul att ta igen lite tid och bara umgås. Igår var vi på 70-årskalas och bjöds dels på lunch och världens smarrigaste jordgubbstårta

Efter det fixade vi på tomten vid missionshuset, jag rensade flera års ogräs mellan plattorna och M trimmade gräs längs huset och till min stora glädje, rensades allt skräp och bråte bort från lokalen och i övriga rum så nu är allting fint igen :-)

Tack vare våra grannar däruppe så fick vi slänga allt i en stor container, så himla skönt att slippa köra fler vändor till soptippen! Vi bestämde oss för att någon dag framöver bjuda alla på tårta som TACK!

Idag tänkte jag ta med M och kolla på lite tapeter, golv och badrumsinspiration. Vi står ju inför en uppbyggnad av ett badrum och har på flera håll blivit avrådda att använda kakel och klinkers eftersom huset är så pass gammalt, står endast på stora stenblock och kan röra sig med tiden. Alternativet är våtrumsmatta/tapet och bara ordet får mig att rysa i hela kroppen.

Det är verkligen något jag ALDRIG trodde jag skulle sätta in i ett badrum, och jag känner att det tar emot riktigt ordentligt. OM det blir målad väv eller matta på väggarna + matta på golvet, så får M stå som ansvarig för inredningen :-)

Ja vi får väl se om dagens resa får mig att ändra uppfattning?

Kram M

2 kommentarer:

Linda J sa...

Jag håller med dig, men vet du, det finns faktiskt fina våtrumstapeter nuförtiden, och även golv. Våra kompisars badrum är jätte fräscht. De har mörkgrått golv som ser ut som stenplattor och en ljus neutral tapet. Men som sagt målad väv är ju fint också. Det har vi här nere på lilla toan. Vitt och fint!
Så det behöver inte bli gräsligt fult...
Kram

maria sa...

Vi var faktiskt iväg och kikade på lite badrumsinspiration i Mora häromdagen, men hittade ingen fin matta :(

Tror vi ändå bestämt oss för att lägga klinker på golvet, väv på alla väggar som målas vit och sen kakel i duschen.

Men vi får se :-) Det blir ju så mkt billigare oxå att sätta väv eller matta istället för att kakla ett helt badrum.

Hur blev erat nyrenoverade badrum förresten? Är det ngt ni kostat på helt själva?

Kram