24 maj 2010


TILLFÄLLIG FLYTT


Bild från Alvhem

Hej Måndag & Annandag Pingst!

Ja då var det måndag, ny dag, ny vecka!

Själv har jag jobbat hela helgen, så det känns redan som om jag kommit in i gängorna igen efter den sköna semestern! Det går snabbt att koppla bort jobbet men lika snabbt att hitta tillbaka i rätt tempo igen! Skoj att vara tillbaka och träffa alla rara kollegor igen :-)

Pingsthelgen har passerat och har inte varit på något bröllop eller liknande, har däremot en kusin som konfirmerats. Tyvärr visade inte vädret sig från sin bästa sida igår, så jag gissar att paraplyerna kom till användning vid kyrkan.

Igår efter jobbet så tog vi och packade våra väskor - IGEN! Denna gång flyttade vi tillfälligt till vårta 2:a hus. Hemma pågår en totalförvandling av vår tomt, det grävs, schaktas, fixas avlopp och ordnas till så det går nätt och jämt att bo där. Har tröttnat på att springa på dass mitt i nätterna och sjunka ner i leriga gropar när man ska ta sig till bilen så därför fick det bli en tillfällig flytt för att slippa den värsta proceduren.

Så i natt har vi provbott och testat lägenheten i missionshuset. Har använt badrum, kök, sovit på madrasser och ätit frukost här. Sedan tog vi en tur upp till hus nr 1 och kollade grävningen, men där hade det inte hänt mkt. Så vi får väl se hur det ser ut ikväll, och hur länge vi kan behöva bo i hus nr 2. Lyxigt att ha 2 hus att välja på, det är det inte ALLA som har.

Ska strax inviga duschen och kolla så att varmvattnet, duschmunstycket, golvbrunnen, duschdörrarna funkar som de ska. Sen ska jag kocka lite lunch till mig och M och sedan ska jag bege mig mot jobbet i butiken. Kort dag idag, 14-18.30. Men har massor att göra, så timmarna kommer troligtvis kännas som sekunder.

Ikväll står lite fix och trix på schemat! Tomten vid hus nr 2 måste fixas till. Igår klippte M det höga, blöta gräset och vi behöver trimma, gräva, rensa och dona lite. Lika bra att passa på nu när vi bara har en tomt som det går att pyssla med.

Dags att sätta fart igen! :-) Go Go Go!

Ha en skön torsdag!

M

Inga kommentarer: