08 maj 2010


LÖRDAG & SOL





Är ju bara tvungen att berätta vad jag började gårdagen med, vaknade trött som aldrig förr, tog min iphone i handen och stapplade ner för trappan (samma varje morgon) och precis innan jag hinner in i badrummet så tappar jag luren rakt i golvet och ser att hela displayen fått sig en ordentlig smäll, man såg ingenting och det gick inte att trycka på en enda knapp.

Så nu har jag lämnat iväg den på service och riskerar att bli utan den i drygt 2 veckor!!! :-( Fattar inte riktigt hur jag ska stå ut, hade ju velat ha den med på semestern för att lyssna på skön musik, ta lite bilder och annat bra som finns i min iphone. Dessutom kom jag på att jag inte lagt över några kontakter/nummer till lånetelefonen så allt verkar ha varit sparat i själva telefonen. Inte så lyckat...

Nu har jag fått en lånetelefon tillsvidare, en gammal, rutten Nokia med trasig knappsats och där det endast funkar med handsfree eller högtalartelefon, då det inte går att snacka vanligt i luren. Snacka om att man blir bortskämd med sina prylar!!!

Idag är det lördag å jag skulle egentligen ha jobbat men tog ledigt idag då det är Rättviks Marknad. Ville ha lite tid att gå på marknaden, träffa nära & kära och bara vara och dessutom slippa bilköer till och från jobbet. Solen har lyst idag men det har blåst riktigt kallt men tokmycket folk ute på marknaden.

Som vanligt brukar jag inte handla så mkt, men köpte 32 st penséer som ska planteras hemma & i missionshuset och sen köpte vi några goda ostar och hjortronsylt. Blev även ett besök på systembolaget och en flaska rött armaronevin! :-)

Ska försöka hinna med en snabbfika hos några vänner som nyss fått en liten Charlie, räcka över en present! ;-)

Ikväll blir det tapas ute på restaurang och sen får vi se vad som händer! Har massa vänner som har förfest och sen blir det utgång för deras del. Det är ju hemvändarkväll och fest på bowlingkrogen! Inget som lockar just nu i alla fall.

Imorgon blir det jobb i butiken, och härhemma ska M och svärfar fälla träd så att avloppet kan avklaras nästa vecka!

Önskar er en härlig lördagkväll!

Kram Kram

Inga kommentarer: