21 maj 2010


TILLBAKA FRÅN SKÖNA KRETA





Hej där!

Här kommer ett livstecken från mig, som igår kom hem från en härlig solsemester på sköna Kreta! Haft en riktigt solig, varm och avkopplande vecka med mycket sol, bad, mat och vin och självklart gott sällskap av M och mina föräldrar. TACK för en lyckad vecka!

Vi har bott på det fantastiskt fina hotellet Creta Palace som ligger i Rethymnon, ett 5-stjärnigt hotell direkt på stranden, en bit utanför själva staden. Superfint hotell med alla faciliteter, lyxig och oförglömlig frukost och extremt duktig personal med känsla för service.

Solen har gassat på oss mest hela tiden och även om det varit blåsigt och röd flagg för att bada i havet så har vi fått oss en fin solbränna! Känner mig brun och hyfsat utvilad, dock några kilo tyngre med tanke på all mat och med en lever som kan vara något ledsen pga allt vin, men det ska jag jobba bort de kommande veckorna ;-)

Landade igår kväll i ett soligt och varmt Sverige och där jag höll på att tappa hakan av grönskan, gud vad fort det har gått och
vad grönt det hunnit bli!!! Perfekt att komma hem till denna ljuvliga tid. Och ganska stor kontrast till vädret som var den dagen vi åkte till Kreta, då var det 2 grader på morgonen och snöblandat regn. Brrr.

Idag har vi haft lite sovmorgon, packat upp väskorna, tvättat, städat, vattnat blommor, handlat, tagit en promenad, firat svärfars födelsedag med lite jordgubbstårta, fixat lite papper, kollat in bilderna från semestern, uppdaterat oss om omvärlden och vad som hänt runtomkring och njutit av det härliga vädret så klart. Imorse var grävgubben här och grävde runt på tomten, tyvärr höll inte firman vad de lovade (att avloppet skulle vara klart tills vi kom hem), så nytt datum är satt på måndag!

Under tiden kan vi ändå tvätta, diska, duscha men inte gå på toa, så dasset kommer till användning just nu. Ev provbor vi i lägenheten i missionshuset mot slutet av helgen. Vi får se.

Imorgon är det Pingstafton, konfirmation och bröllop för många. Jag ska återvända till jobbet efter min sköna semester, så imorgon och på söndag finns jag på plats i butiken! Annars tänkte jag försöka träna så mkt jag kan och imorgon kväll blir det grillning hos M:s föräldrar.

Nu ska jag springa på dass innan det blir tokmörkt och alldeles för myggigt ute, och sen ska jag krypa ner i vår alldeles egna och nybäddade säng och ladda batterierna för morgondagen!

Ha en skön fredagkväll!

Ps. GRATTIS min vän L med familj som i tisdags fick lilla Hampus, nu är ni äntligen fyra :-)

Kram en solbränd & glad M

Inga kommentarer: