25 maj 2010


SKÖN TISDAG

Hej Tisdag!

Börjar med en bild på en charmig grillhink från GRANIT! Supersöt! Kikade just in på deras hemsida och hittade mycket fint. Det är nog dags för ett besök på närmaste GRANIT-butik snart och även ett IKEA besök står på tur.

Idag är det alltså tisdag, 25:e, vilket innebär löning! Klirr Klirr på kontot igen! ;-) Me like!

Har sovit ännu en natt i missionshuset och har en ledig dag idag! Så det blev lite sovmorgon, en lugn frukost, sen har jag städat bort byggdamm och annat skräp och även grävt lite ute på gården, håller på att gräva lite framför entrén där jag tänkt plantera rosbuskar som ska få klättra på själva staketet framför entrén. Innan dess ska staketet målas med rödfärg och behöver även inhandla de rätta rosbuskarna.

På Kreta fanns en enorm växtlighet och allt var så fint, stora fina rosor, citronträd, olivträd, pelargonbuskar och annat fint. Själv har jag ju inte direkt gröna fingrar, så vi får väl se hur mina rosbuskar blir ;-)

Stackars äppelträden här på tomten blev aldrig klippta, då vi inte fick tag i någon som vet hur man ska göra. Så de får blomma i år igen och förhoppningsvis kommer det några goda äpplen även i år. Får göra ett nytt försök att klippa träden senare.

Hemma på tomten vid hus nr 1 pågår det full aktivitet. Var upp dit igår och kollade läget och kände knappt igen oss. Tomten var full av grushögar, jordhögar, gropar, maskiner, rör och tankar. Smått kaotiskt men det kommer bli jättebra när allt är klart!
Det är jag helt säker på! Grävfirman ringde nyss och ville ta ner ett till träd, och inte mig emot...så snart ryker ett till träd :-)

Annars skiner solen titt som tätt och ikväll tänkte vi passa på att pyssla lite här på tomten när vi ändå bor här och även grilla lite, sen blir det troligtvis en kik på kvällens semifinal i Eurovision Song Contest. På torsdag är det lilla Anna och Sveriges tur att kvala.

Nu ska jag leta lite badrumstillbehör (krokar, toalettpappershållare, handdukshängare), leta skafferidörr och vart man bäst inhandlar rosenbuskar och utemöbler!

Inga kommentarer: