31 maj 2010


SISTA MAJ


Bild lånad från Sköna Hem


Måndag den 31 maj och alltså den sista dagen på månaden, imorgon är det 1:a juni!

Tiden går alldeles för fort, häromdagen stannade jag tiden lite och kom på att jag knappt vistats utomhus på en hela vecka (!) och gått miste om massa fint ute i naturen! Björkarnas löv är utslagna, liljekonvaljen har kommit, äppelträden börjar blomma, det luktar nyslaget gräs och solen värmer ordentligt. AAAAH nu är det ju äntligen sommar! :-)

Har haft en skön, rolig men intensiv helg! och den har gått rekordsnabbt. I fredags vilade jag bara när jag kom hem efter jobbet, var helt slut i hela knoppen och kroppen. I lördags tog vi en promenad, sen regnade det så på eftermiddagen bestämde vi oss för att ta en tur till Gävle och spana in deras shoppingutbud. Vilket visade sig inte vara något märkvärdigt men hann köpa lite bra saker i alla fall och sen blev det ett besök på IKEA. På kvällen kollade vi in Eurovision-finalen hemma i hus nr 1, som dessutom börjar få en riktigt fin tomt :-)

Igår var vi på mors dag-fika x 2, storhandlade, var på plantagen och köpte rosbuskar, klippte gräs, grillade och donade ute på
tomten vid hus nr 2. Jag har äntligen planterat mina rosbuskar.

Idag har jag städat, gjort pappersarbete, just tagit en riktigt skön promenad i solen och kollat in den vackra miljön häruppe, kul med lite nya vägar och nya omgivningar! Strax dags för lite lunch och en stund i solen, innan det bär av mot jobb i butiken! Såna här dagar tar det emot att åka till jobbet, man vill bara vara ute och njuta i det härliga sommarvädret! :-)

Ser fram emot en bra dag på jobbet & troligtvis en mysig kväll när jag landar hemma igen!

Njut av solen idag, och sista dagen i maj!

Inga kommentarer: