08 april 2009


p å s k





Har gjort en liten rensning och uppfräschning av bloggen idag. Det ska ju vårstädas i varje hörn så jag passade på även här.

Hur går det med förberedelserna inför påsken? Har du fixat påskägg, påskris, påskmat, påskmust, påskhare, påskgodis

För min del så har jag inte fixat så mycket. Risen är redan fixade, påskgodis har jag redan tjuvätit och ägg äter jag ju varje dag.
Men lite påskmat, must och påskgodis lär det ju bli i helgen men mest av allt önskar jag mig sol och värme. 

Man har ju blivit lite bortskämd av den varan med tanke på den senaste tidens härliga vårväder! Hoppas det håller i sig. 

Har inte hunnit vara ute solen så mycket bara, istället för äkta solbränna så får jag fuska fram dem :-) Det känns just nu som om vi bor i byggdammet och i allt renoveringskaos och har kommit till det stadiet då båda är riktigt trötta  på allt som har med renovering att göra. Det finns liksom inget slut...

Samtidigt som vi egentligen (när man tänker efter) kommit en bra bit på väg, resultatet av allt jobb blir kanoners och vi närmar ju oss målet även om det är en liten kämpig bit kvar. Vi hoppas på extrakrafter och motivation ju närmare våren vi kommer!




1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Det är inte alltid så lätt att hålla humöret i topp när man är mitt i en renovering! Så kämpa på!
Här blir det ju inte så mycket påskpyntande, mer påskrensande. Har stora städplaner för påskhelgen. Festligt värre! ;-) Hoppas att du får en bra påskhelg, och tack för de berömmande orden på min blogg!