02 april 2009


färgklickar




Just nu tryter min inspiration och jag har inga nya bilder att visa från mitt eget hem eller mina projekt. Ska försöka komma ihåg kameran ihelgen och fota lite.

Istället blir det några färgglada och våriga bilder att njuta av. Trots att mitt hem oftast går i mycket vitt och svart så är det skönt att blanda in lite färg ibland. Speciellt nu till våren, igår fixade jag påskris härhemma. 

En zinkhink fick stå ute vid entrén med gula fjädrar och ägg. En riktig färgklick.

Ett ris står i vardagsrummet uppe och har endast svarta fjädrar, ett annat ris står nere med vita fjädrar och ägg och till sist fick ett litet vårträd flytta in och det dekorerades med fjärilar och pärltråd. Kanske kommer det en bild på mitt pyssel.

Annars har termometern visat närmare 15 grader (!) idag. Det har droppat från taken och fåglarna har kvittrat, dessutom har jag haft både fönster och dörrar på glänt. Det måste väl ändå innebära att våren är här på riktigt?

Imorgon är det fredag och jag har ett viktigt möte/intervju! Riktigt spännande och jag ska verkligen göra mitt allra bästa :) Efter det blir det ev lite tid på stan och spana in alla vårnyheter!

Hoppas på en givande, varm och solig vårdag imorgon! 

Nu ska jag strax bädda ner mig & läsa en favoritbok som inspirerar mig varje gång (trots att jag säkert läst den 100 ggr). Boken är skriven av Jan Gunnarsson och heter "Det Goda Värdsskapet". Den är givande, rolig och tänkvärd! Rekommenderas varmt.


Inga kommentarer: