09 april 2009



b l å k u l l a




Idag är det Skärtorsdag och alla påskkärringar far till blåkulla på sina kvastar. 

Påsken var nog allt lite roligare när man var liten, det bästa jag visste var att klä ut mig till påskkärring, ta med lilla kaffekannan/korgen och sen knacka dörr, önska alla en glad påsk och oftast genererade det i både godis och pengar.

På tal om godis, måste inhandla ett litet lager utifall vi får påhälsning av små påskkärringar och påskbesök i helgen.

Varit uppe med tuppen imorse,  ä n t l i g e n  har rörmokaren varit och fixat vår vattenmätare i missionshuset, så nu kan vi använda vattnet igen, gå på toaletten, tvätta och städa. Man inser verkligen hur bortskämd man är med rinnande vatten! 

I eftermiddag ska jag handla f'ärg så att vi kan måla så mycket som möjligt i helgen. Tak och väggar ska få sig några lager vit färg. Jag har även ett litet sidoprojekt som jag tänkte fixa i eftermiddag...mer om det senare!


G L A D  P Å S K!


Kramar Maria

Inga kommentarer: