16 februari 2009


inredningskonsult/arkitekt






har hittat en utbildning som verkar helt underbar och borde passa mig perfekt. 

det är en distansutbildning där man studerar till inredningskonsult. efter att ha läst på skolans hemsida och fördjupat mig i utbildningens innehåll så verkar allt toppen. det enda som jag hakar upp mig lite på, är att skolan är dansk. 

jag fattar ju inte ett dugg danska! sen undrar man ju oxå hur denna utbildning står sig i sverige och i svenska mått mätta?

är det någon som vet eller kanske rent av läser denna utbildning?

3 kommentarer:

Barn & Inredning sa...

Hej!!
Jag skickar paketet idag :)

Den där utbildningen verkade intressant...jag bor ju i skåne och borde förstå danska,men inte helt :).
Tyvärr kan jag inte ge dg tips om skolan&utbildingen...men du gav mig et tips Tack!!

HA en bra dag
Kram MAlin

Anonym sa...

Hej! Jo, jag har påbörjat utbildningen, men ska jag vara ärlig så har jag inte satt igång med den ännu.. Jag har fått första lektionen skickad till mig, som är på svenska, och det verkar helt klart vara något att ha! Jag hade oxå svårt att hitta någon som tidigare hade gått utbildningen, men bestämde mig till slut för att det fick vara värt det ändå, då det verkligen är något som passar mig. =)
Så, efter det lilla jag vet, kan jag rekommendera dig till att hoppa på utbildningen. Men det handlar ju mkt om självdisciplin - vilket visade sig att jag saknade en del tydligen - då du pluggar helt på egen hand.
Men hoppa du på utbildningen så kan vi peppa varandra! =)

Lycka till! //Camilla

Jenny sa...

Hej! Jag har börjat med första lektionen av 15. Den består av olika delar: frågor på texten, övningar (frågorna och övningarna ska inte lämnas in)samt inlämningsuppgifter (ca. 5-6 stycken). Det har hittills handlat mycket om uppmätning och planscher och listor man ger kunden för att få reda på vad de vill ha. Materialet du får är på svenska, men kommentarerna på dina uppgifter är på danska. Håller med Milla, jag har sämre diciplin än jag trodde, men det är superroligt. Däremot finns det småsaker som man skulle vilja kunna fråga någon om.
Hör av dig om du hoppar på utbildningen, vore kul att ha någon att diskutera med!
/Jenny