06 augusti 2010


SEMESTERN NÄRMAR SIG SITT SLUT...






Bilder från Sköna Hem


Go´kväll!

Har en lugn fredagkväll härhemma och passar på att kika in här för att uppdatera er lite på vad som händer och samtidigt vill jag visa er detta underbara DRÖM-badrum från ett repotage i tidningen Sköna Hem, visst är det fint? Jag bara tittar och njuter. Älskar den lantliga charmen! Sköna Hem är bra, det senaste numret inhandlade jag idag & samtidigt landade även favoriten Lantliv i brevlådan idag! Snacka om att jag har en massa lyxläsning nu :-)

Jösses vad tiden springer iväg, vart tog semestern vägen och vart tog hela sommaren vägen? Inne på mina sista semesterdagar
nu :(, åter på jobbet nästa vecka. Har totalt haft 4 veckor ledigt, första veckan var resan till Kreta i maj, andra veckan var resan
till Rhodos vecka 26 och nu har jag alltså haft v.30 & v.31 också.

V.30 ägnades åt målning för hela slanten, vi har målat framsida och båda gavlarna på missionshuset, bara baksidan kvar
(den spar vi till en helg här i höst). Huset fick verkligen sig ett riktigt lyft och det blev superfint. Målningen var självklart
lite krävande men helt klart värd varenda penseldrag. Tack vare snälla Linda & Oskar och M:s föräldrar så gick arbetet ännu snabbare :-)

Denna vecka har vi lagt alla penslar och färgburkar åt sidan och istället har vi varit sociala och hittat på en hel del saker! CCW veckan började helgen v.30 och pågår hela denna veckan. Massor med gamla bilar, cruisingfolk, turister och rockabillys överallt. Rättvik har fullt med folk i varje litet hörn!

I måndags var vi på Dalhalla och såg Sven-Ingvars och The Baseballs. Fick sällskap av våra föräldrar. Måste erkänna att jag inte hade någon större koll på något av banden när vi bokade biljetterna dit, men det blev en lyckad kväll med svängig musik och riktigt tur med vädret. Tisdagen bjöd på den årliga cruisingen och partaj på byn, i onsdags kom min bror & hans tjej och hälsade på och det blev middag och utgång, lyssnade och såg på John Lindberg Trio och de var riktigt grymma!!! Helt klart mäkta imponerad och eftersom jag gillar den typ av musik så var jag helnöjd med kvällen, trots att stället var invaderat av rockabillys och raggare ;-) På torsdagen blev det lunch på byn, en stund på bryggan i solen, minigolf, glass och sen åkte sällskapet hem. Kvällen bjöd på pizzamys hemma och sen umgicks vi med M:s föräldrar och kusin och familj.

Idag har vi sovit ganska länge, gissa om jag varit T R Ö T T idag? Herregud, man orkar ju inte med en 2-dagars längre. Sömnbrist, alkohol, sena nätter och skräpmat gör att man är ordentligt ur form. L Ä N G T A R till att få påbörja min GI-kost, komma igång med mina promenader, övningar och rutiner igen! Semesterkilorna ska bort illa kvickt :-)

Dagen har bjudit på solsken, hemmapyssel, två vändor till Mora och Ica Maxi för handling och presentjakt. Gjorde även ett besök till Nusnäs och dalahästfabrikerna idag. Nu på kvällen har vi grillat och istället för promenad så blev det soffan med TV-spel, dator och DN-galan. Lugn & skön fredagkväll.

Imorgon hoppas jag på att vakna i tid så jag hinner med en morgonpromenad innan frukost, sen ska det klippas gräs, rensas ogräs, plockas bort buskar och fixas utomhus på 2 tomter. Tvätta bilen måste oxå göras. Så det får nog bli en fixardag!

På söndag blir det dop av lilla Charlie, ser fram emot det! Har fixat presenten idag.

Dags att runda av kvällen, blåsa ut ljusen och krypa ner i sängen, om jag ska orka upp i rimlig tid imorgon! Förhoppningsvis betydligt piggare än jag varit idag och full med energi. Det kommer att behövas :-)

(GRATTIS till min vän Maria som i veckan blev mamma för 2:a gången till en otroligt söt liten tjej. LYCKA!)

Nu säger jag Go'natt!

Kram M


Inga kommentarer: