30 augusti 2010


EN NY HÖSTVECKA...




Hej alla ni goa som kikar in och läser mina glesa inlägg :-) Hoppas ni alla mår bra i höstrusket?

Idag är det måndag och ny vecka! Vecka 35. För varje dag som går så känns det som om hösten kommer ett steg närmare. Imorse när jag vaknade och kikade ut genom fönstret så dalade det gula löv ner från träden och regnet smattrade mot rutan. Brrrr...lite ruggigt är det allt, men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är lite mysigt också. I alla fall liiiiite ;-)

Har de senaste kvällarna tänt brasa och fått upp värmen härhemma. Annars råder det delade meningar om elementen ska få vara på eller inte. Jag vrider på dem för att jag fryser och M vrider av dem eftersom han tänker på elkostnaderna. Huwa, kommer att frysa ihjäl om det ska fortsätta så här :-)

Kanske har kylan också bidragit till att jag fått dras med feber och en fruktansvärd huvudvärk i drygt 1 vecka nu!? Är det en början på förkylning, ett tecken på att jag vilar för lite eller vad kan det bero på? Har jobbat trots att jag inte känt mig riktigt kry, vilket kanske gjort att allt håller i sig lite extra länge? Imorse tog jag hjälp av alla medel jag kom på; drack en hel kanna vatten, drack hett citronvatten, låg på spikmattan och masserade till och med huvudet, låg kvar i sängen extra länge och försökte sniffa så mycket frisk luft jag bara kunde innan jag stack till jobbet. Trodde det funkade för ett tag, men nu är huvudvärken tillbaka. Så nu har jag gett mig på nästa kur, nämligen ett glas rökig whiskey ;-) Det kanske är dunderkuren?

Har haft en intensiv v.34 på jobbet och dessutom jobbat helg med riktigt mycket folk och bra försäljning. Då är det som roligast att jobba! En tråkig nyhet är att vår kära chef har sagt upp sig, så nu väntar en rekryteringsprocess för att hitta hennes ersättare. Spännande! Vi får se hur allting slutar.

Har pga mycket jobb inte hunnit göra något speciellt i helgen, förutom att kollat film, ätit godis och mat och druckit vin :-)
Har heller inte hunnit pyssla och fixa något hemma, det får vänta till en ledig helg.

Imorgon har jag en ledig dag, då ska pärlan in på service och jag ska också in på något man kan likna vid service, ska nämligen till frisören. Verkligen på tiden eftersom det var 1,5 månad sedan sist. Det syns inte minst på utväxten. Jag överväger seriöst att färga håret mörkare...MEN vi får se om det blir så eller inte. Har riktigt svårt att släppa mitt blonda hår, trots att det är så slitet...

Det skulle ju må så mkt bättre om det fick bli mörkt ett tag :-) Behöver hitta inspirationsbilder och rätt nyans om jag ska kunna bestämma mig för en så radikal förändring!

Bäst att ta med några tidningar upp i sängen och inspireras!

Ha en skön måndagkväll!

Kram Kram



Inga kommentarer: