07 augusti 2010


BARBEQUE


Bild från ett recept från Arla

Hej sköna Lördag!

Tro det eller ej, men jag ligger i sängen och vilar mina trötta ögon. En liten powernap. Men som vanligt har jag svårt att koppla av helt och hållet så som sällskap har jag haft en hel hög med tidningar, min Iphone och nu även datorn ;-) Så det blev inte mycket till sömn, även om jag verkligen hade behövt det.

Idag känner jag verkligen: "vart tog semestern vägen" & kan man få några veckor till för vila??? :-) Får helt klart skylla mig själv när jag alltid ska göra tusen saker samtidigt. Snart så kommer nog energin tillbaka.

Idag har det annars varit en ganska lugn lördag. Imorse blev det morgonpromenad innan frukost, riktigt varmt och skönt ute. Sen hem och åt frukost på altanen, sen blev det lite fix hemma innan det var dags att klippa gräs och trimma tomten vid missionshuset. Efter det åkte vi hem, lagade GI-lunch och sen grävde vi upp våra fula syrénbuskar som inte riktigt verkar må helt hundra och grävde ner dom på ett annat ställe, hoppas de trivs bättre där.

Vi får se vad som händer med vår tomt härnäst, behöver planera den lite. Antingen ska det planteras blommor eller buskar eller så ska vi ha det så enkelt och cleant som möjligt och satsa på stendekorationer och belysning istället. Eftersom jag har bristande intresse när det gäller att påta i trädgården och heller inte tiden att hinna med så vore det enklast och definitivt skönast med en så lättskött tomt som möjligt. Gillar inte alls att rensa ogräs i landen, på parkeringen och bland stengången.

Det är en riktigt fin kväll ute, solen skiner, fåglarna kvittrar och det är riktigt ljummet i luften. Perfekt för lite grillning :-)
Igår grillade vi gott kött och åt en enkel sallad till. Idag blir det marinerad kyckling med grillade grönsaker, parmesan och kantareller. Det är nog dags att kliva upp och tända grillen snart...magen börjar kurra!

Ha en mysig sommarkväll!

Kram

Inga kommentarer: