30 juli 2010


SEMESTER, MÅLNING & REGN






Hej Alla!

Redan fredag idag men vi är fortfarande inne på V.30 och har många dagars semester kvar! Idag visar jag bilder på vårt måleriprojekt som vi påbörjat. Ena gaveln är redan klar och nu fixar vi framsidan.

Onsdag & torsdag fick vi hjälp av bästa Linda och Oscar som var superduktiga och kämpade på som bara den med vit och rödfärg. Vi hann även med en mysig grillning på kvällen/natten och de sov över. Igår vräkte regnet ner hela dagen så det blev inte mycket målning och idag har vi inte ens satt igång än. Hmmm...stressade jag tycker nog att det går lite segt och det kliar i fingrarna när vi inte kan måla på regniga dagar. Målet är ju att vara klara till nästa vecka. Då är det sista semesterveckan och jag vill hinna med att göra andra saker då. Vi får se hur det blir med det!

Gick upp tidigt imorse och det blev ingen promenad i regnet, istället åt jag frukost och skyndade mig ner till M:s föräldrar som inte är hemma för att ge kissarna frukost och kolla till dem lite. För att hinna med annat också så packad jag med dator, bankdosor och pärmar så nu har jag suttit och betalt fakturor för företaget och privat över en kaffekopp. M är ute på golfbanan med grabbarna.

Sen ska jag hem, plocka ihop lite och förhoppningsvis håller regnet sig borta så att vi kan måla HELA dagen & kvällen idag. Håller tummarna hårt!

GRATTIS till brorsan som fyllde 25 år igår!!! Hinner nog inte hem för fika och firande eftersom vi har en hel del målning att göra. Present & kramar kommer sen :-)

Nu är det dags att sätta fart på dagen!

Kram M

Inga kommentarer: