19 augusti 2010


REGNIG TORSDAG



Foto: Gina Tricot

Hej regniga torsdag!

Man kan ju inte direkt kalla mig för flitig bloggare just nu, och det blir inte mycket till uppdatering på vad som händer. Sorry för det, borde bli bättre eller lägga ner bloggandet.

Som sagt, idag är det torsdag och det ser både grått och regnigt ut ute, men känns inte som om det gör så mycket. Tycker faktiskt att det är rätt skönt och mysigt. Dessutom börjar det kännas lite höstigt ute. För mig som jobbar inomhus på dagarna så gör det inget alls att det regnar.

Ska strax hoppa in i duschen, fixa mig och sticka mot jobbet. Ser fram emot en bra torsdag! Ska även luncha med min vän C idag, känns som evigheter sen vi sågs och det är verkligen på tiden att ta igen lite tid och förhöra varann om sommaren! :-)

På tal om C så jobbar hon på en konkurrerade kedja, men de har ofta både billiga och snygga kläder där så kan inte riktigt hålla mig därifrån. B l a hittade jag den supermysiga collegetröjan i olika färger (se bilderna ovan) som jag bara MÅSTE ha!
Perfekt myströja i höst!

Har jobbat rätt mycket den sista tiden och känner mig lite halvförkyld, men det verkar inte bryta ut så jag försöker kämpa på med träningen också, för att någon gång nå mitt GI-mål igen dvs tappa några trivselkilon som gjorde mig sällskap efter den goda sommaren :-)

Annars har veckan bjudit på massa jobb i butiken, det är faktiskt kul att få möjligheten att byta avdelning och prova något nytt. Man lär sig mer, får nya synvinklar på saker och ting och allt nytt är lärorikt. Förutom jobb så var vi på kräftskiva i lördags med mina kollegor samt respektive, ute på en fantastisk sjötomt i Falun. Riktigt gott och mysigt! Satt ute långt in på sena kvällen och det var alldeles ljummet ute. En riktig sensommarkväll!

Dagen efter jobbade jag och fick sen spontanbesök av Linda & Oskar som hade vägarna förbi och kom och hälsade på. Det blev dopp i siljan, grillning och brasmys på kvällen. Vad skönt det är med spontana grejer ibland, det blir oftast alltid som bäst då :-) Mer sånt!

Det blev inget besök på Formex i år, får helt enkelt ta igen det en annan gång. Däremot lusläser jag varenda inredningsmagasin och drömmer mig bort i inredningsvärlden.

På kvällarna och helgen när jag jobbat så har underbara M varit duktig och byggt en hallmöbel till lägenheten i missionshuset. Har saknat förvaring där och har sedan länge haft en bild/plan på hur jag vill ha det och nu blev det verklighet. Det blev jättebra och igår satt även den stora spegeln på plats! Fint. Bilder kommer så att ni får se hur bra det blir. Nu fattas bara lite finlir som vi tänkte hinna med ihelgen. Inköp av krokar, badrumsdetaljer, draperi och lite annat smått :-)

Det är ju så roligt att fixa, längtar redan efter helgen! Imorgon är det i alla fall fredag och jag jobbar bara fram till kl 15, jiiihaa!

MEN nu är det torsdag, bäst att ta vara på dagen! Mot en varm dusch...

Ha en riktigt bra dag!

Kram M

Inga kommentarer: