03 juni 2010


TORSDAGKVÄLL & GRILLNING

Visar en bild på enkla, stilrena lyktor som passar bra både inomhus och utomhus i de flesta hem oavsett årstid. Ska införskaffa ett gäng till uteterassen i sommar! Dessa kommer från favvobutiken GRANIT så klart.

Suck! Torsdagkväll och ännu en ledig dag har passerat. Blev inte riktigt lika fint väder som väntat idag så inget solande för min del, men har målat räcke vid missionshuset, städat hela hus nr 1 så att vi snart kan flytta hem och efter det har jag & M krattat 10 kubik grus till vår nya parkering. Gissa om det känns i armar, rygg och svider i händerna nu!? :-) Men det vart det värt, skönt att ta i lite och jobba sig varm och dessutom blir det ju såå fint när det blir klart.

Nu återstår det att kratta hela tomten, då all jord ska fördelas fint och sen ska vi på med gräsfrön. Gräsmattan är en bit borta, men den kommer att komma tillslut :-)

Nu ska vi tända grillen och laga kvällens middag. Blir kyckling på grillen & ngn sallad till det. Enkelt, nyttigt & gott.
Imorgon är det fredag och jobbdag, dessutom är det FaluKalaset som startat idag och pågår till söndag. Imorgon kväll precis när jag slutat jobbet så är det RIX FM festival på stora torget, dvs precis utanför jobbet.

Lördagen bjuder oxå på jobb och ev en sväng kvar på stan på kvällen. Och på söndag fyller min darling år, så då är det bara hans dag och förhoppningsvis är jag ledig då så att vi kan ha lite "kalas" :-)

Näpp, dags att kila, ta en kopp kaffe å tända grillen!!!

Ha en mysig torsdagkväll!



Inga kommentarer: