11 juni 2010


TID FÖR VILA


Bild från Sköna Hem, FOTO: Devis Bionaz


FREEEEEDAG & LEDIG HELG. JIIIIIHAAA! :-)

Dessutom studentdag med massa firande och en hel del regn, tyvärr. Stackarna! Men tror inte vädret påverkar när man tar studenten en gång i livet. Å minns studenttiden och studentdagen som igår, klart en av de bästa stunder i livet, hittills. Kanske är dags att plocka fram den gamla videofilmen på VHS och återuppleva gamla minnen? :-)

Annars då?.....JO......

Zzzzzzzzzzzzzzzzzz...ja det är ungefär exakt så det är härhemma just nu. Är SJUKT trött. Halvligger på kökssoffan med en kaffekopp på bordet, ett glas vin och har nyss avnjutit middagen tillsammans med M. Det var nog längesen det kändes så skönt med fredag och en ledig helg. Känns som om det var evigheter sedan sist.

Ögonen ser ut som små steck, halvslumrar, känner av ett glas vin i kroppen och är allmänt dåsig och sömnig. Som tur är så har ju fotbolls-VM börjat idag så M har fullt upp att kolla in detta och verkar inte direkt sakna mitt sällskap ;-)

Så då passar jag på att vila och "bara vara", shit vad längesen jag hade tid att BARA sitta ner och bara vara jag. Det ska verkligen bli helt underbart med lite ledighet i några dagar. Har tänkt träna, vila, göra lite nytta härhemma (dock i måttliga mängder för ovanlighetens skull), bara strosa runt och pyssla inne och ute. Har knappt gått en runda runt huset på 1 månad. Har inte en susning hur det ser ut, så det kanske vore idé att kolla mig omkring vart jag bor och hur tomten ser ut ;-)

För nu är avloppet kopplat, marken schaktad, matjorden på plats, gräsfrön sådda, marksten lagd och gruset på parkeringen ligger där det ska och jag tror det blir riktigt bra. Så imorgon ska jag gå husesyn och ta med mig kameran så att jag kan visa er hur allting blir!

Nu ska jag bara umgås med mig själv, vinglaset & datorn för att uppdatera mig om bloggar, FB, nyheter, resor och annat skoj.
Sen är det definitivt SOVDAGS!

Ny dag imorgon & nya tag :-) chip chip....

Trevlig fredagkväll!

Kram M

Inga kommentarer: