09 november 2009


ny entré









Här kommer några bilder på brokvisten och den blivande entrén. I dagsläget är allting även målat vitt. Jag tror resultatet kommer att bli klockrent när allt väl är klart. M har även tagit dit gamla timmerstockar som vi funderar på att göra trappan av. 

Just nu sitter det bara en spånskiva där dörren ska sitta, och Ä N T L I G E N är den där dörren beställd! Vi har tillslut bestämt oss ;-). Det blir dörren "Fornby" från Leksandsdörren, men med specialdesign och specialtillverkad efter våra önskemål. Dörren kommer att ha ett blyinfattat fönster i den övre ramen som kommer påminna om fönstret i dörren "karslarvet" och kulören blev tillslut S 2000-N. 

Är fortfarande tveksam till att vi valt rätt kulör, jag hade velat ha en ljusare grå kulör och M ville ha en mörkare grå kulör så vi kompromissade och tog en nyans mitt emellan!

Leveransen väntas bli veckan innan jul, det blir en låååång väntan men en riktigt bra och dyr julklapp! 

Elektrikern har börjat dra el till lägenheten och jag är såå nyfiken på att se hur det blir! Det ska bli riktigt skönt med el så att vi får in lite belysning och värme. Imorgon kommer även en IKEA leverans med vitvaror till köket. Så nu händer det grejer!

Nu har jag precis landat hemma i soffan efter en dag på jobbet! Middagen består av en stor kopp te och smörgås. Bänkat mig framför fotbollsgalan och väntar på M som varit borta hela dagen. 

Igår var det Fars Dag, jag bakade tårta och våra pappor (och mammor) var här på besök och hjälpte oss att såga och fälla träd så att vi snart kan påbörja grävning för avlopp. Mindre rolig syssla men det gick jättebra tack vare all hjälp vi fick!

Trevlig måndagkväll!

Kram M


Inga kommentarer: