10 november 2009


EN DALAVIT TISDAG




Bild: från Slettvoll? Minns inte riktigt, men det ser så ut.  

Hej snöiga tisdag!

Ja det snöar faktiskt här, så idag gör bloggen verkligen skäl för sitt namn :-)

Snön började falla för någon timme sedan och det börjar bli vitt på marken! Mysigt, men samtidigt är det riktigt gråkallt ute och man längtar inte direkt ut. Hade tänkt ta en långpromenad idag för en nya frisk luft men det lutar åt att det blir inomhusaktiviteter istället. 

Kan tycka det är mysigt med snö och vinter när man har rätt grejer och tid att njuta av den. Men jag tycker inte att jag har rätt vinterutrustning för att bo på landet och har inte heller tiden och ledigheten för att kunna njuta fullt ut av den. Får väl försöka införskaffa det som behövs så att jag överlever vintern och se till att jag hinner njuta av den och göra massa utomhusaktiviteter som jag inte hann förra året, börja åka längdskidor kanske? 

Det är i alla fall hög tid att plocka fram vinterjackan och mina favvoskor på vintern, mina canada snow-kängor! Ska även se till att jag får byta bort mina långa, hala och mörka bilresor till jobbet mot (förhoppningsvis) lugnare och tryggare hemfärd med buss!

Idag är jag ledig från det ena jobbet och jobbar istället åt oss själva :-) Har umgåtts hela dagen med mina pärmar, papper och datorn för att färdigställa lite bokföring och annat viktigt som man måste ha ordning och reda på. Så skönt att få det gjort! 

Nu väntar lite mer jobb och planering, sen ska vi ägna resten av eftermiddagen & kvällen åt renovering! Finns MASSOR att göra i missionshuset nu och det bara kliar i fingrarna :-) 

Vi hörs!

Maria


Inga kommentarer: