22 november 2009



1 VECKA KVAR TILL ADVENT





Bild lånad från Countryliving


Ute står regnet som spön i backen och det känns mer som höst än vinter just nu. Börjar faktiskt bli lite trött och less på regnet och mörkret och börjar nog ändå längta efter lite snö som för med sig lite ljus. Det är ju ändå 1:a advent om prick en vecka, och då känns det som om snön hör till :-)

Ser fram emot december och julen, allting är extra mysigt då. Älskar alla julförberedelser och pyssel. Det finns ju massor att göra! Förra året började vi på tok för tidigt med allt juligt, vi spelade julskivan redan i november, tog nog in granen i mitten av december och det var full jul flera veckor innan julafton. Tyckte det var lika bra, så att man hann njuta extra mycket av julen, då den annars brukar kännas så kort. 

MEN jag tror jag ändå lärde mig en liten läxa, för när julen väl kom så kändes det tjatigt med glögg, tjatigt med julsångerna och allt runtomkring. Så i år tänker jag i alla fall vänta med det mesta fram till 1:a advent. 

Det enda juliga jag redan hunnit göra är att dricka glögg och äta pepparkakor med ädelost på :-) MUMS!

Den kommande veckan kan man ägna sig åt att inspireras och planera alla juligheter. Själv tänker jag se ut enkla och dekorativa juldetaljer som ska blinga våra hus i år!

Har jobbat hela helgen, roligt och full fart! Skönt med söndagkväll, men jag känner mig lite rastlös!? Varför? 

Har precis tränat lite och tror att jag nu förtjänat en kopp glögg och en pepparkaka  ;-)

Kram & Trevlig söndagkväll!



Inga kommentarer: