20 januari 2009

.
.
svarta detaljer
.
ni har väl inte missat IKEAS nya PS kollektion? enkla, stilrena möbler och detaljer!
vilken tur att IKEA finns med sin skandinaviska och prisvärda inredning. hittade denna svarta snygga kombinationen av hylla och klocka...

Foto: klocka från kollektionen PS, ikea
.
.
och just det svarta är en färg som ger mycket karaktär till ett rum eller hem.
jag gillar det svarta och det märks inte minst i mina klädval men även i hemmet.
.
det svarta är kanske inte det första man tänker på när det börjar gå mot vår men med rätt material, kombination och andra färger så är svart gudomligt snyggt.
.
kolla bara på de inspirerande bilderna här nedan...
.
mitt kommande "svarta" projekt blir gamla trägolv som ska få en svart yta, hittade riktigt fina golv hos baseco, kolla in här
.
.
foto: baseco

foto: denna + bilden ovan från sia

foto: arbetsplats från pottery barn

1 kommentar:

Om mig sa...

hej, skit snyggt med svarta golv! Tycker också mkt IKEA´s PS kollektion. Det var kul på Formex, man blir helt galen när man ser alltid och bara vill köpa massor fast man inte kan..
Visst verkar det som om dom slutat med termosen....lite sen är jag kanske : ) Hoppas på att Russinnet kommer få in den. Dom åker den 28/1, dom får det nog jätte roligt. Du bara måste åka till Hasseludden någon gång det är helt underbart, var där när vi gifte oss för 5 år sen så det blir kul att prova det igen. Förstår att ni inte hinner med att höra av er till alla, det är därför det så bra med bloggen! Dom har lagt Rättviks resan på is ett tag men jag hoppas den blir av längre fram. Hur går det för er med firman? Hoppas allt är bra och vi hörs snart! Massa kramar