29 januari 2009


sovdags...




 oj vad veckan gått fort, redan torsdag!
varit sjukligt trött i veckan, hade till och med feber en dag. 
men efter lite panodil, järntabletter & c-vitamin så blev allt bättre igen!

varit en ganska intensiv vecka, sprungit på en hel del intervjuer för att hitta ett vettigt extrajobb på sidan av företaget. Å det är inte det lättaste i dessa kristider. men det börjar gå mot vår och ljusare tider och det känns som om jobben dyker upp från ingenstans! vilket bådar gott.

köpte favvotidningen plaza kvinna igår & i mitt horoskop stod det att jag skulle ha grym tur med karriären och få alla drömjobb jag sökte! inte för att jag brukar tro på horoskop, men denna gången tror jag på det stenhårt :)

haft en superknasig intervju i veckan, trodde jag var ensam och utvald men när jag väl kom dit så satt 14 st andra där, samtidigt och sökte samma jobb. 

idag hade jag en annan lyckad intervju på ett intressant jobb & sen har jag en ny imorgon igen.

det är bra sjukt vart samhället är påväg, bara för dessa tjänster jag nu sökt & blivit kallad på intervju för så har det varit mer än 150-200 sökande per tjänst! vad ska alla människor göra? finns det verkligen jobb därute till alla?

 jag har verkligen blivit van av att gå på intervjuer & det kanske låter sjukt men jag tycker att det är riktigt roligt och är inte ett dugg nervös. man kan bara vara sig själv och ge järnet!

puh! nu är det sovdags...ska bara borsta gaddarna och sen krypa ner! om jag nu kan sova? har just druckit en stor kopp svart kaffe & M spelar tv-spel där hockeykommentatorn Arne Hegerfors är lite väl högljudd :)

planen är att köpa ett playstation 3, efter mycket tjat från M. jag kan gå med på det men ställer 2 villkor: det ska vara vitt (smälta in i inredningen) och det ska gå att köra fitness/träningsprogram på det! då får det flytta hem till oss.

nä nu ska det sovas, laddas om för en ny intervju & en lunchdejt med Carro imorgon!


sov gott


1 kommentar:

Om mig sa...

Hej, spännande med arbetsintervjuer....hoppas du får ngt och berätta mer! Nu är alla i Hassela, jag, Sussie och Anette sitter här själva och jobbar...men men. Har PS3 hemma och jag måste säga att jag var som dig innan lite skeptisk men det är faktiskt jätte bra. Fungerar som dvd och man kan surfa på den och massor med annat kul. Ha en underbar helg! kramar linda