18 december 2008

årets julkort & etiketter



i år har jag faktiskt hunnit göra egna julkort, skickar endast till de vänner som bor långt bort eller som jag inte hinner träffa under julen.
.
min design på årets julkort är ganska enkel & sparsmakad, kanske heller inte direkt julig.
det fick bli enklare kort av vitt, lite grövre papper med struktur, svart likadant papper som blev till dalahästar & så ett enkelt svart snöre.
.
gjorde även liknande etiketter samt svarta etiketter, som kan sättas på kommande julklappar som ska slås in! mmm...älskar paketinslagning :-)
.
har även en känsla av att utseendet på klapparna i år kommer att gå i samma enkla linje. men för den skull inte tråkigt, utsidan är ju lika viktig som insidan :-)

2 kommentarer:

Om mig sa...

Tjena, vi ska till Phuket, kata beach. Tror det passar oss bäst när Emelie ska med. Imorgon är det afterwork/julmingel, vi ska till fjällen i slutet av januari så det blir inget julbord. Gör inget för man är rätt trött på det efter alla julluncher...ha,ha. Det var jätte trevligt party, som sagt massor av fina saker! Vi har årsbokslut så mkt semester blir det inte, ska vara ledig 2 jan annars så firar vi med mamma och rickards familj. Skulle gärna få lite av er snö så man får ngn julkänsla här nere. Hur blir julen för dig då? Ingen tripp till stor staden? En jätte jätte stor jul kram till dig med! Din blogg är alltid så fin, ska försöka mig på lite html jag med ngn gång : ) Linda

Anonym sa...

Fina kort!
Vi åker till Gran Canaria i mars, Micke fyller 30 så min present till honom blir resan! Första gången som Matilda är utomlands. Vi har bokat med All-inclusive! Passar nog oss perfekt när hon är med. Vi ska bara ligga i poolen och gräva i sanden på stranden intill. Slappt och skönt.