11 december 2008

11 december





torsdag 11 december & en dag närmare helgen.
min julstämning & julkänsla har tyvärr försvunnit lite.
.
kanske för att jag pyntade, bakade & fixade så frenetiskt i början av rädsla av att tiden skulle gå alldeles för snabbt & att jag inte skulle hinna njuta av julen tillräckligt mycket.
.
för snön finns kvar, kylan biter i kinden, julgranarna är pyntade & har alla barr kvar, pepparkakorna, lussekatterna & glöggen är inte slut och lucia har inte lussat ännu :-)
.
så nog finns det mycket kvar av julen, den har ju knappt börjat egentligen.
.
eller så beror min bristande stämning på denna ständigt nötande finanskris, denna lågkonjuktur som hälsar på lagomt till jul, lagomt i den kalla vintern, krisen jag blundat för & inte orkat bry mig om känns helt plötsligt lite för närgången.
.
kanske har även min julstämning & planering sett lite annorlunda ut i år eftersom jag varit förberedd på att jobba hela julen? inte riktigt behövt tänka, fixa & dona så mycket och klarade liksom av "julfirandet" för flera veckor sedan.
.
men nu kanske jag inte ska jobba över julen, och då gäller det att hitta den där julkänslan igen, springa ikapp den eller bara låta den komma tillbaka till mig.
.
oj, solly om allt lät väldigt trist & deppigt nu, får helt enkelt leta fram den där julen & skapa bästa stämningen inför julen 2008 :-)
.
jag hoppas verkligen att du njuter massor av julmys hemma hos dig & i din vardag!
.
Kram

Inga kommentarer: